Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4505 besök totalt |
Halloj!
Detta börjar se riktigt intressant ut, några frågor dock... Vad är det för innehåll i F20 lådan vilka drev, dogbox? Ungefär vilken effekt lyckades Jaktlund skrämma ur motorn? Sitter det nån kat på bilen? Den hade väl gått som rallybil förrut, finns inte vagnbok + homologeringspapper kvar? /Thomas _________________ Thomas Wiberg |
upp till ca: 160hk med standard kammar och det som ser standard ut på bilderna brukar jag plocka med dessa mods.
med väldigt enkla medel har du några hk til att hämta. jag bromsade en till 172 med sfi-ersättare, modifierat grenrör, kalluft till filter, moddat spjäll, lmm retarderad avgaskam, filad topp, mappad styrenhet för 98okt...alltså inga saker som kostar några stora summor, dessutom är det väldigt driftsäkert samt billigt när det går sönder. jag har bromsat en annan med mikuni 45mm, "steg 1" kammar och en del av ovan mods till 205hk, också detta med orörd motor. svaga länken är i första hand insuget på detta motorer, det är en stor propp. där är mestg effekt att hämta för minst antal pengar. 200hk är väldigt lätt och prisvärt. Och viktigast av allt; driftsäkert. du kan gå upp till 300hk på 2 liter, men det är lite dyrt =) registret är enormt även på höga effekter. 260+ har jag kört som mest med standard ventiler, den drog otroligt bra redan från 4500 till 9000. sanslöst fin maskin från 80-talet, fortfarande ingen mig veterligen som har något liknande att konkurrera mot c20xe bland 4cyl motorer om vi pratar prestanda per krona _________________ 2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning Johan Grönberg |
Grattis!
Skönt att ni nu har en bil som driver i rätt Ända....! ![]() MVH Mattias//Tarmacracing ![]() _________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4505 besök totalt |