Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT RS 2010
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (69484 totalt)
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare

Min bil. Audi TT RS

_________________
Mikael Iinatti
Citera
audittquattro
Kristianstad
Här sen Nov 2005
Inlägg: 640



Aaa Vad fina dom är thumbs up

_________________
Emil Larsson

Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR
Citera
Tänndal
Sthlm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 226



snuskigt fin i lacken!

har du mer spec??

_________________
Joakim Tdal
Porsche 951
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



Härliga bilar Körde själv en ny Audi TT 3,2 Quattro för ett tag sen och det var en himla fin sång i den motorn + att det drev mera på bakhjulen så det kändes ungefär som en bakhjulsdriven bil när man gjorde en helomvändning. Synd bara att priset är väl högt för min budget....
Så vad är planerna för denna bilen då? Ska du köra bana lite eller blir det bara gatkörning?

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



Åååh

mer bilder tack,

Några framtidsplaner??

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
PH_
Alingsås
Här sen Okt 2009
Inlägg: 35



Lacken

thumbs up

Några planer för bilen?

_________________
Christopher Johansson
MB 190E 2.5 16v (Pallbocksräser i väntan på inspiration)
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
Tänndal skrev:
snuskigt fin i lacken!


har du mer spec??


Jo, motorn är den ÄNTLIGEN nyutvecklade 5 CYLINDRIGA 2,5L Turbomotorn sedan 20 år! Den utvecklar 340Hk 480Nm..
0-100 tar 4,6 sek. Förbrukning 9 liter/100km blandad körning. Kraften turboklippet sitter vid 2000varv och sitter i till 5300 varv! Man har tillgång till hela effekten, under den tiden 1600-5300 varv har du 360 Hk och maxvridet över 480Nm!

Den coola färgen heter Daytona Gray Metallic. Fälgarna kallas för Turbinfälgar, notera, att dom är delvis lackade i bilens färg!
Inuti bilen finns det framsäten från Recaro, kostar 36,000 extra! Mycket fina skålade säten! Bättre än original! Stora Navigatorn med Europa-dvd, cd-växlare för 6st skivor, som kan bytas individuellt, 6-växlad manuel låda! S-Tronic lådan pallar inte vridet! Dom håller på att jobba med det problemet, så det kanske kommer senare. Audi Handsfree Plus ( Förberedelse för mobiltelefon, Bose Surround System med 11 BRA högtalare, inklusive baslåda för bra ljud! Infällbara/uppvätmda sidospeglar, Automatiskt avbländninsbar innerbackspegel, ljuskontroll (heljus automatik), Adaptiva lysen, Xenon Plus,

Bromsarna: Bromsskivorna är tillverkade i kompositmaterial 18" Bromsskivor.

Däck 255-35-19, sommardäck. 235-40-18 Vinterdäck, dubbfria på RS- fälgar ( Det är dom vi väntar på till tisdag)

Det finns en sportknapp i mittkonsollen, när man trycker ner den, då händer det saker! Gasresponsen blir vassare, fjädringen blir styvare, avgassystemet öppnar en klaff i vänstra sidan och ljudet blir magiskt!

Må hända, att jag glömde nånting, det är bara att fråga!

Jo, en sak! Jag har redan hittat trim till 450Hk och 595Nm!

Mvh. Micke

_________________
Mikael Iinatti
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
Lind4hl skrev:
Åååh

mer bilder tack,

Några framtidsplaner??


Kul att du gillar den! Jo, jag kommer att köra den på gata också, fast inte så himla mycket kanske. Jag har en annan bil för att köra med också, en Audi Allroad 3.0TFSI -09. Det var den första bilen, som kom till Sverige med den nya 3.0 TFSI- motorn. Den är ganska pigg den också! Men jag kommer att trimma TT RS till 450Hk och kommer att köpa ett sett RS-fälgar till för en omgång med riktigt schyssta R-däck. Så i sommar blir det mest träffar och bankörning!

_________________
Mikael Iinatti
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
Ricke_1602 skrev:
Härliga bilar Körde själv en ny Audi TT 3,2 Quattro för ett tag sen och det var en himla fin sång i den motorn + att det drev mera på bakhjulen så det kändes ungefär som en bakhjulsdriven bil när man gjorde en helomvändning. Synd bara att priset är väl högt för min budget....
Så vad är planerna för denna bilen då? Ska du köra bana lite eller blir det bara gatkörning?


Som jag skrev tidigare! Det är en sån jag har haft nu i några år, den är helt underbar den också! Jag började gilla TT:n, när den nya karossen kom, typ 08 eller så! Det blev en helt annan bil, går inte att jämföra med den gamla karossen! Inte för att jag vill säga, att dom är dåliga heller, men det är min åsikt, stt dom har blivit mycket bättre! Fick du köra den med S-Tronic-lådan? Den är helt underbar att växla snabbt och smidigt dom bara den! Bästa lådan hittils, enligt min mening

Det blir en hel del bana i sommar! Efter att jag har kört in den lite och blivit färdig med trimmet och sådant, men gata blir det ju också

_________________
Mikael Iinatti
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
audittquattro skrev:
Aaa Vad fina dom är thumbs up


Tack! Vad kul, att du gillar den

_________________
Mikael Iinatti
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Härlig bil, fick nöjet att provköra en i sommras.
och yep "it's back!" >yyyyl. Turbofemman är underbar!

Dags och trimma lite direkt då?
http://www.ace-competition.se/index.php?page=news&PHPSESSID=4vlj7b . . . .

_________________
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
UR_TT skrev:
Härlig bil, fick nöjet att provköra en i sommras.
och yep "it's back!" >yyyyl. Turbofemman är underbar!

Dags och trimma lite direkt då?
http://www.ace-competition.se/index.php?page=news&PHPSESSID=4vlj7b . . . .


Tack för länken! Men vad dyrt det var för 420Hk!

V-tech säljer det mycket billigare! Kolla där! Dom visar visserligen " bara" 400Hk på sidan, om man söker efter bilmodell. Den kostar 10.000! Jag pratade med dom, för att jag ville ha mera effekt, dom var ytterst servicevänliga och sade, att dom kunde mycket väl fixa mycket mera effekt, men att dom måste då få in bilen i dyno! Sedan kan dom anpassa programvaran perfekt till just min bil! Sedan att man får med dosan, som man kopplar till diagnostikuttagen på bilen och kan därmed välja, vilken programvara man vill sätta in, t.e.x. växla mellan originalprogram och trimprogram, även eco-program, får man gratis! Detta kan vara bra, om man skall lämna in bilen på service och sådant! Ingen kan se, att bilen har varit trimmad! = Inget gnäll på verkstaden vid service!

Detta tycker jag är bra! 425 Hk blev jag lovad direkt! Det finns dock mycket mera att få, om man lämnar in bilen! Dock sade dom att man måste ha sommardäcken på! Antagligen, för att den skall köras ganska hårt i Dynon!

_________________
Mikael Iinatti
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
Lind4hl skrev:
Åååh

mer bilder tack,

Några framtidsplaner??






Dom bilder jag har, så länge! Mera kommer att komma, både här och på youtube! Jag kommer att lägga upp filmsnuttar om bilen före och efter trimmet!

_________________
Mikael Iinatti
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 447



Satan så läcker!

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Lite städat på trådägarens begäran thumbs up

Allt bra och på spåret nu thumbs up

och var snälla mot Micke nu (och var snäll du med Micke thumbs up )


Nu ska jag surfa efter beggade TT RS i Tyskland

_________________
Magnus Thomé
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Lite städat på trådägarens begäran thumbs up

Allt bra och på spåret nu thumbs up

och var snälla mot Micke nu (och var snäll du med Micke thumbs up )


Nu ska jag surfa efter beggade TT RS i Tyskland


Stort tack Magnus! Säg till här, om du hittar några beggade TT RS. Kan vara lite svårt att hitta, eftersom den kom ut i somras. Men det vore kul att se några annonser.

_________________
Mikael Iinatti
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Magnus Thomé skrev:


Nu ska jag surfa efter beggade TT RS i Tyskland


+1

_________________
Lasse Alfons
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Déjà Vu!

Ball bil med ett ännu ballare ljud. Jag är dock förvånad över Audis prissättning, och inte så lite heller.

Accelerationssiffrorna jag sett i tyska tester är imponerande och jag ser fram emot dina siffror 0-100-200-300 km/h när väglaget så tillåter.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
micke7
Ingarö
Här sen Dec 2009
Inlägg: 103


Trådstartare
Erik B skrev:
Déjà Vu!

Ball bil med ett ännu ballare ljud. Jag är dock förvånad över Audis prissättning, och inte så lite heller.

Accelerationssiffrorna jag sett i tyska tester är imponerande och jag ser fram emot dina siffror 0-100-200-300 km/h när väglaget så tillåter.


Jag återkommer om tester, när jag har bänkat bilen och fått låna RaceLogic-mätaren från V-Tech. Då kommer det att finnas alla uppgifter här.

_________________
Mikael Iinatti
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Riktigt läcker bil! Stort lyft från den gamla TT:n! thumbs up thumbs up

Klurade dock över detdär med effekten/momentet. Är det inte så att det är 480 Nm maximalt mellan 1600-5300 varv och att maxeffekten 340 hk uppnås mellan 5400-6500 rpm?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038




MTM-trimmad R-8 vid parkeringen på Nordsleife i somras.

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT RS 2010
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (69484 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande