Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -94 med knorr på avgasröret.
2446 besök totalt
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402


Trådstartare
Efter 6 år får 325an E30 gå i pension, den har ett mig mycket kul på banorna, tankarna fanns att uppdatera motorn då det inte var så kul att alltid bli omkörd på rakorna, då den var snabb i kurvorna.
E30in (som skulle säljas) sattes djupt i ett dike i kväll och det blir nog försäljning i delar ist

Men det blev nått nytt förra lördagen, jag tog tåget till skåne och köpte en E36a med knorr på avgasaröret, resan hem i det värsta snöoväder jag skådat, dåliga vinterdäck och en motor som blir hysterisk över 3000, var inte rolig, 64 mil på 9 timmar fördelen var att jag åkte 61 mil på 49 liter bensin, eco driving alltså

Bilen har 4 dörrar, en Touring car, om det är bra eller dåligt vet jag inte, men 4 dörrars E30 är betydligt stadigare i karossen än 2d.
p.g.a rådande väglag har jag inte en aning om hur motorn går/karäktär eller om vägegenskaperna, men den känns rent klumpig jämfört med E30in.

Motorn är orginal, har en mycket diskret monterad turbo, IC, större spridare, omprogramerat orginalsprut och går precis som vilken 325an som helst innan det laddar, den är bänkad till 400 hk vid 1 bar med orginalavgassytem , det finns en systerbil med samma grejer som gått 6000 mil utan problem.

Fjädringen kan inte vara orginal, då bilen känns väldigt bestämd, har förvisso aldrig kört en E36a tidigare, men det visar väl sig. Diffbroms från M3.

Längtar nu som en dåre på vårens första banträff, så man får se hur bilen går, och vad man behöver göra för att få en lika kul banträff bil som E30in.

Tar en fråga på en gång: Varför lutar alla E36 framåt som en raggarbil ??

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402


Trådstartare
Isdäck med MAGNESIUMfälj 7,5x15 inhandlat, får gå på isen nu, till våren borde dom funka med R-däck


_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728



Visa lite bilder på hur den ser ut i din ägo

Mvh

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402


Trådstartare
pelko skrev:
Visa lite bilder på hur den ser ut i din ägo

Mvh


Den liknar just nu villken snöhög som helst, men snart är det dax för isåka, och då blir det bilder och ev film.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402


Trådstartare
Har inte med nya bilen att göra, men den gamla pärla ni ser på bilden brevid blev inte långlivad i nya ägarens ägo, han blev prejad på Essingeleden här i Stockholm, fick sladd, voltade över mittbariärren och hamnade i mötande körfält, så bilen är nu skrot
Killen klarade sig helt utan skador, han tror själv att skalstolen var en anledning, han satt där han satt även efter voltningen.

Kör försiktigt.


_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Isåkare skrev:
Har inte med nya bilen att göra, men den gamla pärla ni ser på bilden brevid blev inte långlivad i nya ägarens ägo, han blev prejad på Essingeleden här i Stockholm, fick sladd, voltade över mittbariärren och hamnade i mötande körfält, så bilen är nu skrot
Killen klarade sig helt utan skador, han tror själv att skalstolen var en anledning, han satt där han satt även efter voltningen.

Kör försiktigt.


Verkar vara ett vanligt e30problem. Måste vara konstruktionsfel på dem. Vet några stycken som har hamnat på taket nu. Jag är en av dem.
Jag klarade mig tack vare orginalstolen. Ryggstödet vek sig bakåt när jag hamnade med arslet ute i diket. Hade det inte gjort det så hade jag fått jävligt ont i huvudet. Det var då jag bestämde mig för att skaffa licens. Gasa ska man göra på banan, inte på vägen.

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -94 med knorr på avgasröret.
2446 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande