| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hyra svets för alusvetsning i stockholm, tips sökes!
|
3847 besök totalt |
|
Jag skall bygga en bränsletank samt bygga om mitt oljetråg till mitt bilprojekt, hade detta varit utav stål så har jag en Mig som hanterar detta men nu är det aluminium som gäller. Jag har inte i nuläget lust att lägga 15Tsek på en egen Tig i nuläget men skulle gärna vilja hyra en mig eller tig svets som jag kan lära mig lite med och samtidigt utföra mina jobb. Vet ngn vart jag kan hyra en maskin som privatperson? Alternativet är vem som kan hjälpa mig att svetsa detta åt mig mot en skälig ersättning? Tanken skall byggas från grunden och oljetråget är till en saab B202 och skall byggas om helt och hållet. Kan se om jag kan få till ngr skisser
Mvh _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
|
Re: Hyra svets för alusvetsning i stockholm, tips sökes!
Kan svetsa alu, lånar dock inte ut svetsen. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re:
Kan svetsa tankar också , svetsat några från ungefär 15 liter till 580 liters volym.
_________________ Roland Johansson |
||||||
ok, då får vi se om det blir så att jag skall kontakta ngn av er. En annan fråga: vad skulle ni tycka vara lämplig grovlek att svetsa en tank resp ett tråg i för dimention 1, 1,5 eller 2mm eller ännu tjockare? Mvh _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
|
Re:
Beror mycket på utformning etc och tänkt hållbarhet. Tankar till racehojar är för det mesta byggda i MAX 1mm alu, kan ibland vara tunnare. Inget svårt att knyckla ihop en tank heller om man lägger hojen uppochner på tanken... Eller få en bula om man drar näven i tanken. Har man stora plana ytor så 1.5 vore nog önskvärt, oljetråg skulle jag nog gå upp på 2 i alla fall. Men konstruktionen avgör. "Vad, mellan tummen och p-fingret, kostar kalaset då?" Finns nog ingen som kan svara på den frågan då viktiga saker som hur tanken ska se ut, om det finns material eller om det ska ingå och anslutningar etc inte nämns. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re:
En rektangulär låda alltså, inget fancy. Har inte materialet själv. Vad mer behöver du veta? _________________ Stefan Karlström |
||||||
|
Re:
treochetthalvt kanske _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re:
PM skickat
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3847 besök totalt |