Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Gallardo på ringen
2694 besök totalt
Anders Andersson
Järfälla
Här sen Feb 2003
Inlägg: 50


Trådstartare
Gallardo på ringen

Köpte precis Sport Auto, Lambo Gallardo 7,52 runt ringen...Porsche Turbo 7,56. Ännu större skillnad på Hockenheim, Gallardo 1.11,8 Porsche Turbo 1.14,6.......Något för GT3 RS att bita i......

_________________
mvh
Anders Andersson
996 GT2
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Gallardon är GRYMT snabb! thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Ja, det var snabbt.

Sätter nog en slant på gt3rs:en ändå (måste ju hoppas på sitt märke ), får den bara på bmw-däc...Rätt däck så går det sannerligen undan.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Läs detta, pallar inte klippa in allt igen.

MYCKET imponerande data.

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&postid=17609#post17609

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17867



johann skrev:
...det testet skulle ha varit i förra numret. Undrar varför?
Icke förväntat resultat kanske återigen föranleder ombesök...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Lennart Mäkinen skrev:
johann skrev:
...det testet skulle ha varit i förra numret. Undrar varför?
Icke förväntat resultat kanske återigen föranleder ombesök...


Jag lägger till en undran.

Vart tog S60R vägen omkörd av en Smart?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



oerhört imponerande, i synnerhet med Pirelli Zero Rosso 235/35/19 och 295/30/19-däcken som användes vid testet. Som du själv konstaterade, Erik...vem behöver R-däck?

Gallardon slår uppenbarligen 360 på i praktiken alla punkter. Nice.

Gallardon har ju fått oerhört bra kritik i princip överallt. Någon som hunnit med att testköra den än? Är lite sugen på en...

_________________
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17867



Atariman skrev:
Någon som hunnit med att testköra den än? Är lite sugen på en...
Köp en så kan jag provköra och berätta vad jag tyckte!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Lennart Mäkinen skrev:
Atariman skrev:
Någon som hunnit med att testköra den än? Är lite sugen på en...
Köp en så kan jag provköra och berätta vad jag tyckte!


No offense, men om jag väl köpt en Gallardo så är inte din åsikt så intressant, Lennart. Men, med det sagt så kan jag säga att du kan få följa med på en åktur i den - om det nu blir en sen julklapp till mig själv...

_________________
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Atariman skrev:
Erik, nog både kör jag min bil och skulle/kommer köra en ev Lambo i både regn och snö, ser inget skäl till varför jag inte skulle göra det - annat än den eventuella extra värdeminskningen då, givetvis.


Visst ska det gå bra att köra sin Gallardo på vintern. Tror dock att de som gör de på de här breddgraderna är extremt lätträknade.
Sen om det är p.g.a. ekonomiska skäl eller självbevarelsedrift vet jag inte. Dock kan jag lova att om jag hade förutsättningarna skulle jag göra mitt bästa för att försöka besegra halkan!

Här är för övrigt en bild på ett vinterdäck till Gallardon...



Personligen ser jag Gallardon som en svår utmanare till Porsche Turbo.
Enligt Lamborghini har inte ens totalt 10.000 bilar lämnat fabriken - någonsin! Det gör märket superexklusivt jämfört med en Porsche.

Tittar du på priset ligger Gallardon bra till, från c:a 1.400.000 SEK.
Då får man mittmotor, V10 och fyrhjulsdrift och förhoppningsvis en uppsnäppt kvalitet och service nu när Audi står som ägare.

En Porsche Turbo ligger från 1.240.000 kr.
Sex cylindrar långt bak nånstans, fyrhjulsdrift och lite turbolag på köpet

Tittar man två gånger på prestandan framstår ju Gallardon som billig...

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&postid=17609#post17609

Försöker inte dissa Porsche, men håll med om att det måste vara frestande för en sportbilsköpare att stå ut lite bland andra?

Kanske därför Lamobreklamen i DI var full av begagnade 911 T?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17867



Utseendemässigt så är ju Gallardon dessutom mycket läckrare än en Porsche av senaste snitt. Porsches designers verkar ha varit lediga sen 60-talet...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Erik B skrev:


Tittar du på priset ligger Gallardon bra till, från c:a 1.400.000 SEK.
Då får man mittmotor, V10 och fyrhjulsdrift och förhoppningsvis en uppsnäppt kvalitet och service nu när Audi står som ägare.



Nja, enligt ett test i Top Gear(?) så var de otroligt nöjda med att kunna se bakåt, att dörrarna inte hade en öppningsmekanism som konstruerats av kärnfysiker och att kupén t o m kändes rymlig. Däremot lämnade just kvaliteten en hel del övrigt att önska. Bl a så var kromet på växelspaken avskavt efter endast 1500 mil på mätaren....

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Anders Andersson
Järfälla
Här sen Feb 2003
Inlägg: 50


Trådstartare
Ja, Gallardon är helt klart läcker. Snabbare än både Gt2 och GT3 på Hockenheim, så det är inte bara en posörbil. Ser med spänning på vad Audi Le Mans kommer att klara av, 610 hk och 750Nm, för "endast" 110000EUR. Låter väldigt billigt i jämförelse med både Labo och Porsche.......

_________________
mvh
Anders Andersson
996 GT2
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Lennart Mäkinen skrev:
Utseendemässigt så är ju Gallardon dessutom mycket läckrare än en Porsche av senaste snitt. Porsches designers verkar ha varit lediga sen 60-talet...


Nej, tycker du? Carrera GT ser väl inte direkt retro ut?

_________________
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Atariman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Utseendemässigt så är ju Gallardon dessutom mycket läckrare än en Porsche av senaste snitt. Porsches designers verkar ha varit lediga sen 60-talet...


Nej, tycker du? Carrera GT ser väl inte direkt retro ut?

Det kan iofs vara så att jag missat att läsa något bland allt tjaffsande i tråden, men var jämförs Gallardo med Carrera GT? Trodde det var 996 turbo som jämfördes.

_________________
Anders Dauner
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Anders Dauner skrev:
Atariman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Utseendemässigt så är ju Gallardon dessutom mycket läckrare än en Porsche av senaste snitt. Porsches designers verkar ha varit lediga sen 60-talet...


Nej, tycker du? Carrera GT ser väl inte direkt retro ut?

Det kan iofs vara så att jag missat att läsa något bland allt tjaffsande i tråden, men var jämförs Gallardo med Carrera GT? Trodde det var 996 turbo som jämfördes.


I tråden har CGT och Gallardon inte jämförts alls, så du har inte missat något på så sätt. Däremot har det exempelvis gjorts i bla AMS tv-program (om det nu egentligen har något med saken att göra), där även Ferrari Enzo var med. Personligen anser jag de borde valt att jämföra Murciélagon mot dessa två bilar, men, men...

Skälet till att jag frågade om CGT ser särskilt retro ut här ovan var givetvis bara för att se om Lennart anser dess design vara gammalmodig eller inte. Förhoppningsvis ser du inte min förfrågan om förtydligande som tjafs (jag tycker nämligen själv det har varit alldeles för mycket sådant i den här tråden)?

_________________
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17867



Atariman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Utseendemässigt så är ju Gallardon dessutom mycket läckrare än en Porsche av senaste snitt. Porsches designers verkar ha varit lediga sen 60-talet...


Nej, tycker du? Carrera GT ser väl inte direkt retro ut?
Jag vill nog påstå att den gör det. Fronten ser ut att härstamma från nån gammal 11:a och knölarna bakom huvudstöden påminner mig om rejsingbilar som tillverkades för 40-50 år sen.
Sen har de kluddat till linjerna lite, men den känns inte 2000-tal.
Nu ska jag ärligt säga att jag bara sett en mattsvart Carrera GT "i fläsket" så min uppfattning kanske ändras när jag ser en silberfärgad.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Peter Gutniak skrev:
Nja, enligt ett test i Top Gear(?) så var de otroligt nöjda med att kunna se bakåt, att dörrarna inte hade en öppningsmekanism som konstruerats av kärnfysiker och att kupén t o m kändes rymlig. Däremot lämnade just kvaliteten en hel del övrigt att önska. Bl a så var kromet på växelspaken avskavt efter endast 1500 mil på mätaren....


Detaljer Peter, detaljer...

Satt i en Gallardo igår och jag skulle nog kunna överleva.
Porsche är nog mer en daily driver dock...

Ryktet säger att de provkör GALLARDON ikväll på PRESTANDA 20.00 så titta.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Nürburgring
Gallardo på ringen
2694 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande