Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
771 besök totalt |
Var på Ringen i helgen (28-29/11)
Efter att ha besökt mässan i Essen drog vi till Ringen för ett kort besök. På Essen visades i H&Rs monter en film med en Porsche som gjorde 6:51 runt Ringen, filmat av http://www.renn.tv Jag frågade om man kunde köpa filmen och tydligen var det 20 andra som undrat samma sak så nu står mitt namn på en lista över intresserade. Så tog vi på fredagen bilen till Ringen. Mycket riktigt var det mesta stängt, kändes väldigt spöklikt med dimman och allt. Byn var helt folktom och det enda av spänning som hände var när lilla Bambi hoppade över vägen som skjuten ut bakom byskylten. ![]() Vi besökte muséet och körde några varv go-kart. Tyvärr verkade kart-föreståndaren ha starka lägervaktskomplex så efter att jag touchat väggen av en olyckshändelse var det totalt slutkört för min del. "Sådana är reglerna" Nåja... ![]() Vi bodde på Tiergarten och åt och drack på Füchsröhre. Sabine var på bra humör - som vanligt, men det var helt folktomt sånär som på 5-10 lokala stammisar. Såg inte en enda intressant bil. Vi drog vi 12-tiden igår och kom fram 03.30 i morse. Dimma mer eller mindre hela vägen. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
På RennTVs hemsida står det:
"Das Video läuft exklusiv am Stand von H&R auf der Essen Motorshow (28.Nov.-7.Dez.03), danach wird es als DVD hier erhältlich sein. " Det tolkar jag som att man kommer att kunna köpa DVDn via deras hemsida efter den 7/12. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
![]() |
Nürburgring
![]() |
771 besök totalt |