| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
525 E34 -89 plockas ner och skrotas M20B25
|
2823 besök totalt |
|
Nu ska den till skroten, hojta om det är något intressant, resten hamnar på skroten. kpl. M20B25. Saknar dock motorfästen till denna. 5000.- Kabelhärva till 525 E34 sitter på men kan även säljas löst. ?-bud Getrag 260 x2 st, en med E34-medbringare och en med E30. ?-bud Bottendel M20B25 med kolvar, koppling, svänghjul. ?-bud Glasblästrat insug. ?-bud oljefilteradapter för oljekylare. ?-bud Ännu en M20B25 i delar, allt förutom kam finns kvar: M20B20-topp som satt på vid kamaxelbrott. (gjutnummer 1277731) med frästa säten osv för att passa på M20B25. Dock med något som ser ut som en spricka. Komplett med ventiler, fjädrar, vippor, dvs allt utom axeln. Komplett kaross diamantschwartz 525 E34 -89. Hyfsat rostfri i karossen, dock så har förardörren sett sina bättre dagar efter att någon tidigare ägare försökt laga rost med spackel. Batteriet bakflyttat, spolarburk mm rensat på grenrörssidan av tidigare ägare för att förbereda för turbo. Lilla (188?) lamelldiffen. Bytte silentblocken bara två veckor innan kamaxeln gav upp. 17 tums AC Schnitzer-kopior. Dock är en framfälg kass enligt Intera. Bakdäcken har rullat ca 200 mil.
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||
|
Framskärmar
Bilen ser diamantsvart ut? om så är fallet och du är intresserad av att släppa loss framskärmarna skulle jag eventuellt kunna lägga rabarber på dem. De såg iaf rätt så fria ut från rost? _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||
|
Re: Framskärmar
Stämmer att den är diamantsvart. Pga av platsbristen så säljer jag gärna hela karossen lite för billigt istället för att skruva loss skärmar och diff för er som frågat om det. Utväxling vet jag tyvärr inte, men ska försöka ta mig till bilen och kolla på det i helgen. _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
|
_________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
||
![]() |
SÄLJES
|
2823 besök totalt |