Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5 besök senaste veckan (10990 totalt) |
S: Ultima GTR-TT 2007
Detta är en unik möjlighet att bli ägare till en mycket exklusiv sportvagn. Denna bil är gatregistrerad och är en av Sveriges extremaste bilar oavsett om du är på racerbana eller allmän väg. Den har åkt 1,17.12 på Bilsports testbana vilket är ett ohotat rekord för bilar som åkt med gatlegala däck. Bilen är en Ultima GTR som byggts i Sverige och förfinats på många punkter. Bland annat så har väldigt mycket kolfiber använts vid bygget och ett stort antal estetiska och tekniska förbättringar har genomförts. Väghållning och fartresurser är enorma. Vid normal bankörning på Mantorp så loggas till exempel en acceleration mellan 100-200 på 4,7 sekunder. Motorn är en handbyggd V8 i aluminium på drygt 5 liter. Den har dubbla turbos, laddluftkylning och avancerad insprutning och motorstyrning. Effekten är uppmätt till 1008 hästkrafter i motorbromsbänk. Effekten är ställbar och vid bankörning används ca 700 hästkrafter. Motorn och alla kringliggande komponenter är av mycket hög "race"-kvalitet och varje del är handplockad. Inga delar i motorn kommer från någon produktionsbil. Bromsarna både fram och bak består av kraftiga sexkolvsok som klämmer runt 355 mm stora skivor. Däck 335/30-18 bak och 265/35-18 fram. Specifikationslistan kan göras mycket lång och om du är seriöst intresserad så hör av dig så skall jag berätta mer. Anledningen till att jag säljer bilen är att jag har otroligt mycket att göra på mitt arbete och känner att jag inte har tid för bilen längre. Av samma anledning ber jag er som bara är lite nyfikna på bilen eller Ultima GTR i allmänhet att söka information på internet istället för att kontakta mig. Jag hoppas att ni respekterar detta. Reportage om bilen: http://www.youtube.com/watch?v=b-jub Ultima GTR 720 är snabbare än Ferrari FXX runt Top Gears testbana. Och detta exemplar överträffar Ultimas testbil på samtliga utrustningspunkter. Helt enkelt en bil för dig som tycker Koenigsegg, Porsche eller Lamborghini är för vanliga eller för långsamma ![]() Pris 1.075.000 SEK mikael@kenson.nu 0761 96 52 52 ![]() ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5 besök senaste veckan (10990 totalt) |