Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Ny bildserver!
2576 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ny bildserver!

Jag har ju brottats med prestandaproblem på internetförbindelsen, trafiken har fortsatt öka och vi har helt enkelt slagit i taket. Varje söndag kväll har det hela verkligen gått på knäna. Men, nu har jag lagt upp så att jag har en sprillans bildserver hos Loopia, jag sitter sen i förrgår och synkar upp alla bilder dit (12,5Gb och 151 385 bilder = tar ett litet tag och gör ju inte att det blir mindre slött o segt just nu.....) men när det är klart så hoppas jag att det på söndag- och andra kvällar ska vara surfbart här på Rejsa utan att man behöver få nervsamannbrott.

thumbs up

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Superbra Magnus!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hoppas Loopias grejs pallar trycket

Der drüben
Här sen Dec 2002

Detta ser man framemot, tycker att det är supersegt just nu 13.20 oxå
Loopia känns som en bra bartner, gillar deras upplägg och dom har vettiga priser oxå.

thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Detta ser man framemot, tycker att det är supersegt just nu 13.20 oxå
Loopia känns som en bra bartner, gillar deras upplägg och dom har vettiga priser oxå.

thumbs up

Det är för att jag skjuter över 12 GB med bilder som det är liiiiite segt ett tag nu.... Räknar att det worst case tar 2-3 dar innan allt är överkopierat.

Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Det uppskattas ju om man laddar upp bilderna.
Jag lägger ut samma saker på många sidor och då är det enklare att länka till bilderna.
Går det att få en automatisk bilduppladdning?
När man gör en länkbild, så laddas den automatiskt upp på bildservern från länken...

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Nillet skrev:
Jag lägger ut samma saker på många sidor och då är det enklare att länka till bilderna.
När man gör en länkbild, så laddas den automatiskt upp på bildservern från länken...

Förstod jag dig rätt typ: ladda upp bilder inte från din hårdisk (c:\desktop\bild.jpg) utan från en url (http://www.arm.com/mangel.jpg) ?

EDIT: ahhh, du menade nog att om du klistrade in en bild-url-till-nånannastans i ett inlägg så skulle den automatsikt utifrån det ladda upp den och skriva om din url..... ja teoretiskt möjligt men.. är nog lite att bita i.

Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Nillet skrev:

Förstod jag dig rätt typ: ladda upp bilder inte från din hårdisk (c:\desktop\bild.jpg) utan från en url (http://www.arm.com/mangel.jpg) ?

EDIT: ahhh, du menade nog att om du klistrade in en bild-url-till-nånannastans i ett inlägg så skulle den automatsikt utifrån det ladda upp den och skriva om din url..... ja teoretiskt möjligt men.. är nog lite att bita i.

Du förstod vad jag menade, är inte så bra på att förklara.
Jag har alltså inget problem med att bilden inte ligger på bildservern, men det kan ju bli så att man absolut inte får länka till bilder och då ligger jag illa till.

Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Toktest:

Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

Nillet skrev:
Magnus Thomé skrev:
Nillet skrev:

Du förstod vad jag menade, är inte så bra på att förklara.
Jag har alltså inget problem med att bilden inte ligger på bildservern, men det kan ju bli så att man absolut inte får länka till bilder och då ligger jag illa till.

Finns en uppenbar risk för Copyright intrång med en sån funktion. Värt att tänka på.

BMW 330i -05
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003

Testar

Testing, testing.

Nice! Jag gillar att det är liten bild med klickbarhet!

Yamaha R1 2002 - banhoj -såld
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Tack för förbättringar thumbs up

Men har svårt att få laddningen att fungera stabilt - får ofta "kan inte kontakta bildservern"

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Josen skrev:
Tack för förbättringar thumbs up

Men har svårt att få laddningen att fungera stabilt - får ofta "kan inte kontakta bildservern"

Vid uppladdning av bilder alltså? Ajaj.

Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
Vid uppladdning av bilder alltså? Ajaj.

Ja, kan det ha med Mozilla användandet att göra ? Prövar man lite olika format alternativ ( gör om bilden, stor, liten ) så går det igenom. Filen _check***.php verkar köras. Men kanske övergående thumbs up

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kan du få repeterbart fel med vissa bildfiler eller är det mer slumpmässigt go no-go? Har du någon bildfil som trilskas ordentligt så maila mig gärna den (magnust@mail.com) så jag får nåt att bita i thumbs up

Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
Kan du få repeterbart fel med vissa bildfiler eller är det mer slumpmässigt go no-go?

Nej jag provade samma filer på olika sätt som strulade men nu kan jag inte återskapa, jag skärmdumpar och passar om det dyker upp igen.
Mycket bättre funktion, all heder för allt arbete du lägger ner thumbs up thumbs up

Foruminfo/frågor
Ny bildserver!
2576 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande