Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Nya Megane RS lanseras i Sverige
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
10 besök senaste veckan (41312 totalt)
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Turbo² skrev:
Frågan är alltså; kommer det bli så i Sverige också?

Som jag förstod skulle det inte bli som i England där en billigare "strippad" Cup finns tillgänglig.
Alltså endast en fullmatad (dyr) variant för Svenska marknaden...
Detta kanske Thomas Albinsson kan bekräfta/dementera.

_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lars Falk skrev:
Turbo² skrev:
Frågan är alltså; kommer det bli så i Sverige också?

Som jag förstod skulle det inte bli som i England där en billigare "strippad" Cup finns tillgänglig.
Alltså endast en fullmatad (dyr) variant för Svenska marknaden...
Detta kanske Thomas Albinsson kan bekräfta/dementera.


Det hade varit rena missären i så fall thumbs down

Enda rimliga måste vara att få ut så många bilar som möjligt på vägarna, det gör man nog bäst med en billig bil som man sedan kan specificera upp efter behov. Bilen är ju faktiskt väldigt välutrustad original långt ifrån en Clio 172 Cup som saknade ABS, AC mm. Faktum är att när jag kollar på tillbehörs listan på; http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/megane250/specification/Default . . . . och utgår från en Cup är det bara Visibility paketet jag skulle vilja ha extra för att få Bi-xenon. Att tvingas betala en massa extra för vikbara speglar, däcktrycksövervakning och annat mög nja...

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dignell skrev:
Det hade varit rena missären i så fall thumbs down ...

Mitt intryck var att de skulle de bli klart mer utrustade än den rena UK Cupen.
En prispressad basbil för vår marknad med med bara cupchassi, AC, riktig förarstol och diffbroms hade ju varit trevlig.

_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lars Falk skrev:
Dignell skrev:
Det hade varit rena missären i så fall thumbs down ...

Mitt intryck var att de skulle de bli klart mer utrustade än den rena UK Cupen.
En prispressad basbil för vår marknad med med bara cupchassi, AC, riktig förarstol och diffbroms hade ju varit trevlig.


Ja, som ett exempel:

En Golf GTI kostar just nu i grundutförande 262.000kr och Megane Cup motsvarande 269.000kr i england. Helt klart är Meganen vassare iaf med cup paketet så med den jämförelsen ligger man nog konkurrenskraftigt till i pris.

Det kan nog bli svårare för folk att förstå varför de ska köpa vanliga Megenen för motsvarande 282.000kr + att betala extra för Cup paketet som inte lär vara speciellt billigt med tanke på att det innehåller diff mm. Min gissning är att vid då pratar bil för 300.000+ kr... En ny Focus RS (som säkert klingar bättre i Svenskens öron) kostar 310.000kr

Det håller helt enkelt inte med den marknadsposition man har idag. En grundutrustad bil med prislapp motsvarande den brittiska Cup bilen är vad som behövs för att det ska bli fart på försäljningen.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Frågan är vad som säljer bäst, inte helt lätt att svara på. Men personligen är jag nog oxå mer inne på spåret..mindre utr. Dock kan jag inte säg att jag är köpare på denna utan att ha teskört den. R26R hade dock den inverkan på mig att jag skulle köpt den oprovad.

Men nedan utr är väl ett måste i RS Megan?! . Om det är standard eller tillval kanske Tomas Albinsson vet mer om.

http://www.youtube.com/watch?v=_UAtNpIoyYE&feature=player_embedded . . . .

Så man kan hålla reda på varvtiderna samt g krafter mm. Vad vet jag, kanske är det något som alla bilar har?
I övrigt gillar inte 19" fälgarn, de helsvarta 18" är enligt mig mycket finare. De sitter väl på Sporten som orginal och dessa 19" på Cupen som orginal.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Göte RS6 Sjögren skrev:
Frågan är vad som säljer bäst, inte helt lätt att svara på. Men personligen är jag nog oxå mer inne på spåret..mindre utr. Dock kan jag inte säg att jag är köpare på denna utan att ha teskört den. R26R hade dock den inverkan på mig att jag skulle köpt den oprovad.

Men nedan utr är väl ett måste i RS Megan?! . Om det är standard eller tillval kanske Tomas Albinsson vet mer om.

http://www.youtube.com/watch?v=_UAtNpIoyYE&feature=player_embedded . . . .

Så man kan hålla reda på varvtiderna samt g krafter mm. Vad vet jag, kanske är det något som alla bilar har?
I övrigt gillar inte 19" fälgarn, de helsvarta 18" är enligt mig mycket finare. De sitter väl på Sporten som orginal och dessa 19" på Cupen som orginal.


I UK sitter det 18" AX-L satin black på cup paketet. Cup paketet kostar i runda slängar 15.000 extra (till en non-cup) Renault SportMonitor ca 7000kr efterom man måste välja handsfree keycard också.

http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/megane250/specification/options . . . .

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Är väl iofs inte helt rättvisst att jämnföra med UK priser då deras moms ligger på 17,5% (var 15% fram till årsskiftef)

Är bra sugen på en Clio 200 CUP om priset blir rätt och om den tas in i sortimentet

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005
Inlägg: 81



Får börja med att göra tummen upp för Renault thumbs up

Ser verkligen fram emot dom kommande sport/cup bilarna. Speciellt Clion och Mégane.
Såg att dom hade lite info och bilder på svenska hemsidan:
http://www.renault.se/sv/Nyheter--press/Pressreleaser/SE-News/NYA-MEGA . . . .



om dom kommer vara redo för beställning till sommaren så är det en stor risk att man beställer någon av modellerna. Såvida dom inte tar VAG-priser för bilarna


//Håkan

_________________
Håkan Bergkvist
Toyota GT86
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det kan förtjänas att i detta sammanhang påpeka att www.meganesport.net har en "Pre ownership questions" avdelning...
Där borde man ju kunna få lite idéer och utbyta tankar om man är intresserad av att eventuellt slå till på en RS...



_________________

Rice and shine
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253



Fredrik L skrev:
Är väl iofs inte helt rättvisst att jämnföra med UK priser då deras moms ligger på 17,5% (var 15% fram till årsskiftef)

Är bra sugen på en Clio 200 CUP om priset blir rätt och om den tas in i sortimentet

På tal om moms, köpte en Citroen Pluriel när de kom som ny modell. Tror de kostade 175.000kr i Sverige och 100.000+svensk moms i Danmark. Det skiljde förvisso på utrustning så jag fick STOR rabatt på en ny Svensksåld istället. Andra märken lönade sig inte i Danmark men då kunde man leta i Finland och få mindre utgift (huruvida man "tjänar" på en sådan import är omtvistat och när jag behövde nyttja garanti (Fransk kvalitet-ni vet) kändes det bra att "vara svensk").

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253



Lars Falk skrev:
Dignell skrev:
Det hade varit rena missären i så fall thumbs down ...

Mitt intryck var att de skulle de bli klart mer utrustade än den rena UK Cupen.
En prispressad basbil för vår marknad med med bara cupchassi, AC, riktig förarstol och diffbroms hade ju varit trevlig.

Denna CUP är mycket intressant, likaså prisbilden som många varit inne på. Jag kommer jämföra med bl.a. Leon CUPRA R, Golf GTI, FOCUS. Tyvärr faller snygga C30 T5 bort och även snyggare Scirocco - de har för några säten och C30 är en kompromiss.
Att köpa prispressad körglädje med mindre komfort (?) är en trevlig tanke, Subaru lanserar ju en PPP version. CIVIC type R finns i tre olika R-versioner, Megane RS i två. Tidigare hade vi ingen RS i Sverige så vi kanske skall vara glada så här långt och köpa om den blir bra prissatt.

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
RS2010
Stockholm
Här sen Feb 2010
Inlägg: 25


Trådstartare
Tjena alla!

Damn va kul det är att se så många som är lite nyfikna på Megane RS iaf

Vi är bara några dagar ifrån att presentera prisbild och produktspec till våra återförsäljare! Skickar infon så snart det är gjort


_________________
Thomas Albinsson
Produktchef
Renault Megane & Scenic
Renault - Drive the Change
Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005
Inlägg: 81



Härligt!
Då blir det ett besök till den lokala Renault-säljaren på Nybergs

_________________
Håkan Bergkvist
Toyota GT86
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Tjenare Thomas!

Du får hojta till när det är dags för mig att komma upp till Akalla med fikabröd och hälsa på gamla arbetsplatsen.. Och inspektera nya tjänstehäcken då..

_________________
Anders Hansson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Sport Auto körde en Renault Megane Sport på lilla Hockenheim på 1.17.3
Denna Sport hade Cup chassie samt den mekaniska diffen som CUP RS har orginal. Alltså en Sport med Cup Spec. Renault Clio CUP RS som referens kom in på 1.19.4. Ford Focus RS 1.17,8 min.

Nedan finns listan för Hockenheim tiderna på diverse bilar.

http://www.sportauto-online.de/rundenzeiten-hockenheim-1062781.html

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
RS2010
Stockholm
Här sen Feb 2010
Inlägg: 25


Trådstartare
Är det någon som kan rekommendera några event under April -Juni?!
Tänkte ta den gula på en liten turné och känna lite närmare på den

_________________
Thomas Albinsson
Produktchef
Renault Megane & Scenic
Renault - Drive the Change
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



RS2010 skrev:
Är det någon som kan rekommendera några event under April -Juni?!
Tänkte ta den gula på en liten turné och känna lite närmare på den


Bara att kolla in bankalendern, finns hur mycket som helst!

_________________
Anders Hansson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

RS2010 skrev:
Är det någon som kan rekommendera några event under April -Juni?!...
Som Anders säger, finns hur många som helst. Det vore ju kul om du kunde va med när det är en flock andra Renaulter närvarande...


Så här såg det t.ex. ut vid första rycket på Sviestad i April förra året:


_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

RS2010 skrev:
Är det någon som kan rekommendera några event under April -Juni?!
Tänkte ta den gula på en liten turné och känna lite närmare på den


Som jag skrev i mailet Sviestad 4:e April (preliminärt) Första tillfället att köra bana för många så det brukar vara fullsmockat med folk.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



RS2010 skrev:
Är det någon som kan rekommendera några event under April -Juni?!
Tänkte ta den gula på en liten turné och känna lite närmare på den



Renaultklubben har träff i gbg den 22 maj brukar bli lite konbana där men vet inte hur det blir iår
http://clubrenaultsverige.com/meeting_detail.asp?id=202

den 16 maj är det planerat att vi skall till Gotland Ring (är dock inte helt spikat än)

Sedan finns det ju FFFF (Fest För Franska Fordon) 9 maj en ren posörträff för franska bilar vid taxinge slott

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Thomas

Välkommen till detta forum.
Renault har mycket att erbjuda medlemmar på detta forum.

Till er som tjurar över R26R. Sluta älta historien och se lite positivt på framtiden istället.
Hur många andra bilmärken på denna sida har någon från försäljningsorganisationen officiellt representerad?

om du till semestern åker ned till Nurburg ring så kan jag gärna guida runt några varv!
Denna inbjudan gäller fortfarande några andra Renaultsnubbar här på forumet som fortfarande tvekar...

Än en gång varmt välkommen.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
RenaultSport
Nya Megane RS lanseras i Sverige
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
10 besök senaste veckan (41312 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande