| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
PI System 2
|
927 besök totalt |
|
PI System 2
Ska byta upp oss lite nu och köra Camaro Cup 2010. Tyvärr så tillåter de inte loggsystem med GPS i denna klass så DL1:orna har sålts. Man får endast logga motor- och transmissions relaterade data förutom g-kraft, en hjulhastighetssensor och varvtider. Har surfat runt lite och bland annat tittat på AIM Pista loggern men har även sett att det finns ganska många begagnade PI System 2 till salu. Är det någon som har använt detta PI system som vill berätta lite om det? Vilken mjukvara behöver man, finns väl några olika prisklasser? Duger det till att hålla koll på motor, transmission, g-kraft cirkeln, analysera sektortider och lite andra enkla analyser. Finns det larmfunktion för oljetryck med mera? Tror ni att detta system kan passa mig? /Ted Brink |
||
|
Re: PI System 2
Jag tror att Steffe här på forumet har micklat lite med sån'a en gång i tiden. Eventuellt minns han något... PM'a honom i frågan. (med lite tur kanske han ser detta) Kanske t.o.m har nå't gammalt jox liggande...
|
||
|
System 2 är ett system från 90'talet som klarar av att logga ett flertal givare samt med rätt display ge dig varningssignaler för höga/låga värden.
Den ritar upp banan med hjälp av gyrot i boxen, du får idealspåret (iallafall det du kör) och du kan dela in banan i flera (många) olika sektioner, max/min hastigheter i kurvor, g-kraft, hur hårt du trycker på bromsen, när du gasar (och hur stilla du håller foten), jämföra varv, jämföra förare, teoretiskt snabbaste varv etc. Minns inte exakt hur många kanaler det är men tror 10 st. Programvaran var licensierad till teamet men det fanns ingen låsning till enskild dator utan en dongel som satt i parallellporten på den dator som tankade ut infon. Windowspgm, kan köras i nät så att föraren kan kika på sin del och mekarna/ingeniören på sitt. Hittar du ett sånt system till ett bra pris så har du så du klara dig ett bra tag Har vissa grejer liggande men vi ska nog sätta in det i vår 5-pappsräcer (säg inget till nån bara)
Ställ gärna frågor så ska jag försöka minnas
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Tackar för hjälpen!
Det är alltså gyro i också, det var mer än vad jag visste. /Ted |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
PI System 2
|
927 besök totalt |