Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Lack af bilen?
1304 besök totalt
Mr Speedster
Malmö
Här sen Feb 2010

Trådstartare
Lack af bilen?

Hey, nu skal jeg jo ha fixet mit Glasfiberpest, og derfor får jeg brug for en der kan lack bilen.
Kender i nogen omkring skåne som kan fix bilen til fornuftige penge? Gerne Svart.

Jeg kender kun priserne i danmark, så har i en ide om hvad det ca koster at få ny lack på hele bilen?

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Den här tråden hör väl egentligen hemma i skruva banåkabilsforumet...

I vilket fall som helst så är det tydligen inte helt enkelt att lacka en glasfiberkaross. Det är tydligen riktigt pyssligt att bli av med den statiska elektriciteten...

När jag lackade om min (perlgul - dvs dubbla färglager + klarlack) så fick jag beskedet av lackeraren att han aldrig ville lacka en Speedster igen... (Vilket han iofs ändå har gjort sedan dess)

Priset beror på hur mycket förarbete du gör själv, vad du ska ha för färg (perl och metallic är dyrare), men jag skulle tippa på att man nog får räkna med 20 000 kr för lack av hela bilen. Detta priset går kanske att halvera om man gör en del av förarbetet och är kompis med lackeraren så han gör det utan kvitto.

Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005

Hököpinge Billackering skall vara bra på plastbilar (iallafall för några år sedan). Fick tipset av en bekant som lackat sin Sonett där. Ligger inte så långt från Malmö heller.

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
Mr Speedster
Malmö
Här sen Feb 2010

Trådstartare
Mildert, tror du inte at man kan få ham til at lackere alligevel? din er rigtig flot.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Re:

Mr Speedster skrev:
Mildert, tror du inte at man kan få ham til at lackere alligevel? din er rigtig flot.

Jag kan tyvärr inte göra något... Jag träffade honom aldrig, det var en kompis till en kompis. Har svårt att be om den tjänsten igen. Jag står fortfarande i tacksamhetsskuld...

Lack af bilen?
1304 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande