| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lack af bilen?
|
1304 besök totalt |
|
Lack af bilen?
Hey, nu skal jeg jo ha fixet mit Glasfiberpest, og derfor får jeg brug for en der kan lack bilen. Kender i nogen omkring skåne som kan fix bilen til fornuftige penge? Gerne Svart. Jeg kender kun priserne i danmark, så har i en ide om hvad det ca koster at få ny lack på hele bilen? _________________ Dennis Johannes |
||
|
Den här tråden hör väl egentligen hemma i skruva banåkabilsforumet...
I vilket fall som helst så är det tydligen inte helt enkelt att lacka en glasfiberkaross. Det är tydligen riktigt pyssligt att bli av med den statiska elektriciteten... När jag lackade om min (perlgul - dvs dubbla färglager + klarlack) så fick jag beskedet av lackeraren att han aldrig ville lacka en Speedster igen... (Vilket han iofs ändå har gjort sedan dess) Priset beror på hur mycket förarbete du gör själv, vad du ska ha för färg (perl och metallic är dyrare), men jag skulle tippa på att man nog får räkna med 20 000 kr för lack av hela bilen. Detta priset går kanske att halvera om man gör en del av förarbetet och är kompis med lackeraren så han gör det utan kvitto. _________________ Mattias Meldert |
||
|
Hököpinge Billackering skall vara bra på plastbilar (iallafall för några år sedan). Fick tipset av en bekant som lackat sin Sonett där. Ligger inte så långt från Malmö heller.
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
|
Re:
Jag kan tyvärr inte göra något... Jag träffade honom aldrig, det var en kompis till en kompis. Har svårt att be om den tjänsten igen. Jag står fortfarande i tacksamhetsskuld... _________________ Mattias Meldert |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Lack af bilen?
|
1304 besök totalt |