Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1735 besök totalt |
Den ser inte så tokig ut! Eller vad tycker ni? Speciellt med Sportpaketet! BMWs 3-serie får passa sig!
![]() ![]() Här kan ni läsa mera: http://vcc.volvocars.se/v50/ _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
faktum är att nya s40/v50 och p1800 är dom enda volvo:s som jag skulle tänka mig att äga och p1800 är ju inte direkt en bra bruksbil.
har aldrig ägt en volvo, så det kanske är dags nu ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Knappast. ![]() ![]() Vobblo ligger i bilutveckling mätt långt, lååångt efter BMW. Jag vet för jag har en - vobblo alltså. Därmed inte sagt att inte -50serien kommer hitta sina köpare ändå. Men konkurrent till BMWs 3:a - no way. Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Robert Kolli har ju redan bestämt att den blir den mest sålda bilen i sverige..Tror han redan har fått 2st hemskickade som vanligt...
Jag vet vad jag vill ha som tur är till skillnad från 1.000.000 vilsna svenskar... ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Jepp. Så skriver han om varje ny svenska bilmodell. Sedan dissar han den efter 3-4 år... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Dissningen brukar komma så fort minnena från den senaste bjudmiddagen lagt sig och "den nya succén" testats mot andra bilar, i verkligheten. Jag har under en lång period studerat hur det fungerar, och även om det jag skrev ovan kanske är lite skämtsamt så är det nog inte lång ifrån sanningen. ![]() Kvällspressen som lever enbart på lösnummer är steget värre, men det är nog tyvärr så att de flesta motortidningar lever på just lösnummer och inte prenumerationer. och vad vill folk om inte att en Volvo ska vara just en succé, så man levererar bara det folk vill läsa. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Det är väl klart att det är en konkurrent. Alla som står inför valet av mellanklass (eller premium eller va f#n det heter nuförtiden) är ju inte teknik/kör-freaks. Många välbärgade familjer vill väl ha en mindre andrabil och då är det ju ofta frugan som får välja mellan a4, c-klass, bmw 3 serie och v50. |
||||
Åsikterna är delade. Jag tror inte alls att det är så just pga att Volvo inte är premium. Jämfört med BMW är Volvo smäck. (Jag har just kört 42,6 mil i en V70 -04 därav att jag anser mig kunna avgöra det... ![]() Mao om de kostar lika mycket (vilket de väl nästan kommer göra?) är det ingen konkurrent. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Självklart är Volvon en konkurrent till BMW. De flesta spekulanter har förmodligen inte ens tänkt en tanke på att skaffa en BMW, möjligen en Audi. Kom ihåg att folk köpte XC90 som tokar innan den ens var riktigt prissatt eller ännu mindre kunde provköras.
För övrigt vill jag passa på att säga att SUVar är en biltyp som ytterst få, om ens någon behöver. _________________ //Mikael Jardstam |
||||
Självklart inte. ![]() Dessutom anser jag precis som du att exemplet med XC90 haltar för precis som diu skriver är det en bil som ytterst få - köparna är av samma typ. Däremot har du rätt i att man verkligen kan undra om SUV:ar behövs? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1735 besök totalt |