Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Volvo V50 - Jag gillar den faktiskt!!!
1735 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Den ser inte så tokig ut! Eller vad tycker ni? Speciellt med Sportpaketet! BMWs 3-serie får passa sig!

Här kan ni läsa mera:

http://vcc.volvocars.se/v50/

Team Swedish Racing Mates
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Den verkar se helt okey ut. Ska bli kul att se den i verkligheten!

Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

faktum är att nya s40/v50 och p1800 är dom enda volvo:s som jag skulle tänka mig att äga och p1800 är ju inte direkt en bra bruksbil.
har aldrig ägt en volvo, så det kanske är dags nu

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Niklas Maravic skrev:
BMWs 3-serie får passa sig!

Knappast.
Vobblo ligger i bilutveckling mätt långt, lååångt efter BMW. Jag vet för jag har en - vobblo alltså.

Därmed inte sagt att inte -50serien kommer hitta sina köpare ändå. Men konkurrent till BMWs 3:a - no way.

Mvh/Micke

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Läste på löpsedlarna att bilen är en succé....
Hur vet man det i förväg

Karlstad
Här sen Apr 2003

Robert Kolli har ju redan bestämt att den blir den mest sålda bilen i sverige..Tror han redan har fått 2st hemskickade som vanligt...

Jag vet vad jag vill ha som tur är till skillnad från 1.000.000 vilsna svenskar...

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Kunta skrev:
Robert Kolli har ju redan bestämt att den blir den mest sålda bilen i sverige..Tror han redan har fått 2st hemskickade som vanligt...

Jepp.
Så skriver han om varje ny svenska bilmodell. Sedan dissar han den efter 3-4 år...

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

om jag får vara väldigt kritisk, så är kanske nya S40 lite bullig i designen, men den ser fin ut!
Kanske kunde den sticka ut lite mer ifrån sina bröder / systrar.

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

BTG skrev:
Så skriver han om varje ny svenska bilmodell. Sedan dissar han den efter 3-4 år...

Dissningen brukar komma så fort minnena från den senaste bjudmiddagen lagt sig och "den nya succén" testats mot andra bilar, i verkligheten.

Jag har under en lång period studerat hur det fungerar, och även om det jag skrev ovan kanske är lite skämtsamt så är det nog inte lång ifrån sanningen.

Kvällspressen som lever enbart på lösnummer är steget värre, men det är nog tyvärr så att de flesta motortidningar lever på just lösnummer och inte prenumerationer.

och vad vill folk om inte att en Volvo ska vara just en succé, så man levererar bara det folk vill läsa.

Anders Svensson
Karlstad
Här sen Okt 2003

BTG skrev:
Niklas Maravic skrev:
BMWs 3-serie får passa sig!

Men konkurrent till BMWs 3:a - no way.
Mvh/Micke

Det är väl klart att det är en konkurrent. Alla som står inför valet av mellanklass (eller premium eller va f#n det heter nuförtiden) är ju inte teknik/kör-freaks.
Många välbärgade familjer vill väl ha en mindre andrabil och då är det ju ofta frugan som får välja mellan a4, c-klass, bmw 3 serie och v50.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Svensson skrev:
Det är väl klart att det är en konkurrent. Alla som står inför valet av mellanklass (eller premium eller va f#n det heter nuförtiden) är ju inte teknik/kör-freaks.
Många välbärgade familjer vill väl ha en mindre andrabil och då är det ju ofta frugan som får välja mellan a4, c-klass, bmw 3 serie och v50.

Åsikterna är delade. Jag tror inte alls att det är så just pga att Volvo inte är premium. Jämfört med BMW är Volvo smäck. (Jag har just kört 42,6 mil i en V70 -04 därav att jag anser mig kunna avgöra det... )

Mao om de kostar lika mycket (vilket de väl nästan kommer göra?) är det ingen konkurrent.

Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003

Självklart är Volvon en konkurrent till BMW. De flesta spekulanter har förmodligen inte ens tänkt en tanke på att skaffa en BMW, möjligen en Audi. Kom ihåg att folk köpte XC90 som tokar innan den ens var riktigt prissatt eller ännu mindre kunde provköras.
För övrigt vill jag passa på att säga att SUVar är en biltyp som ytterst få, om ens någon behöver.

Stockholm
Här sen Nov 2002

tvåtaktsmicke skrev:
Självklart är Volvon en konkurrent till BMW. De flesta spekulanter har förmodligen inte ens tänkt en tanke på att skaffa en BMW, möjligen en Audi. Kom ihåg att folk köpte XC90 som tokar innan den ens var riktigt prissatt eller ännu mindre kunde provköras.
För övrigt vill jag passa på att säga att SUVar är en biltyp som ytterst få, om ens någon behöver.

Självklart inte.
Dessutom anser jag precis som du att exemplet med XC90 haltar för precis som diu skriver är det en bil som ytterst få - köparna är av samma typ.

Däremot har du rätt i att man verkligen kan undra om SUV:ar behövs?

Volvo V50 - Jag gillar den faktiskt!!!
1735 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande