| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Nissan Sunny GTI -91
|
1137 besök totalt |
|
Nissan Sunny GTI -91 ca 20 000 mil. Ska nu sälja min vinterbil. Det är en Sunny GTI med SR20DE motorn så den går som en gokart. Riktigt rolig med skön känsla. 143hk original och rödmarkeringen börjar på 7500rpm. För den som orkar laga rosten så är det en enormt rolig bil. Motorn drar riktigt bra på höga varv och jag vet inte vad tidigare ägare gjort med den men den går bättre än andra Sunny GTI jag kört. Inredningen är hel och fin förutom höger dörrsida. Allt verkar bytt inne i bilen förutom den dörrsidan. Ny startmotor och nytt batteri då gamla startmotorn la av. Öppet filter Tomt avgassystem. Låter mycket. Vet ej vad det är. Eltaklucka(funkar!) Elhissar(funkar ej) Svartlackade gtir-originalfälgar med vinterdäck. Bra fram men dåliga bak. Besiktigad med 3st 2or. Ombesiktning senast 29/3 Fel färg på positionsljus(tidigare ägare har satt dit halvblåa dioder) Trasig damask höger fram Rost stötdämpareinfästning(hela vänstra hjulethuset typ). Finns även 5st bra att veta. Rost golv vänster sida Läckage avgas(vet dock inte vart dom hitta det) Rost insidan av balk Stötdämpare vänster bak kärvar Har inte tid eller lust att laga den då jag ska köra mc i vår/sommar/höst. Säljes för 2000kr eller högstbjudande. Vill ingen betala 2000kr för den så får skroten den. Bilen finns i Åkersberga. Skicka ett PM om ni är intresserade. Vid inköp vinter 2009.
Efter vintern, Rostfläckarna som kommit var nog där hela tiden fast tidigare ägare hade målat över med vit färg som försvunnit under vinter.
_________________ Nissan Sunny GTI -91 SÅLD BMW 328iM -95 Cosmosschwarz SÅLD BMW 318is -90 Brilliantrot SÅLD BMW 318is -90 Diamantschwartz SÅLD |
![]() |
SÄLJES
|
1137 besök totalt |