Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2417 besök totalt |
VARV TIDS FRÅGA
OM MAN STARTAR PÅ START/MÅL RAKAN PÅ GP SLINGAN OCH KÖR EN STOR DEL AV DEN OCH SEN UT PÅ NORDSLINGAN OCH TILLBAKA PÅ START/MÅL RAKAN PÅ GP-BANAN PÅ 8.32 MIN,, ÄR DET EN BRA TID ?? FRÅGAN STÄLLS AV EN LITE OKUNNIG. MVH HENRIK _________________ henrik rosengren |
Plz, stäng av caps lock!
Jag har vaknat en solig morgon i Meuspath till ljudet av träningen på GP slingan med V8 star bilarna, det låter något alldeles fantastiskt och bättre väckarklocka kommer jag troligtvis aldrig att få uppleva. Det kan verkligen rek att avnjuta live! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Vad är en bra tid på GP-slingan egentligen?
Körde på 2.39 som bäst med min gatdäcksskodda Fiat, tyckte det gick rätt fort iaf trots en del trafik. Men jag har inte kunnat läsa om så många tider på denna (ganska tråkiga) bana..? |
Nürburgring GP slinga
Length 5.148 km (3.2 mi) Turns 16 Lap record 1:29.468 ( Michael Schumacher, Ferrari, 2004, Formula one) SPA GP slinga Length 7.004 km (4.352 mi) Turns 21 Lap record 1:47.263 ( Sebastian Vettel, Red Bull Racing, 2009) På Spa brukar snabba gatbilar med duktiga chaufförer gå under 3 min. om relationen mellan F1 och snabb gatbil gäller på samma sätt på ger det motsvanda tid för snabb gatbil på 2,40-45. Frågan är om det var hela banan du körde eller om den var avkonad innan kurva 6 så att man gör en 180 graders och kommer diretkt till Kumho kurvan? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
Det var samma tillfälle som från detta clip från en kompis bil: http://www.youtube.com/watch?v=OKNVt
..så det verkar varit full bana ja. Inget var "avkonat" eller så. Då var 2.39 godkänt med andra ord då? Det hade platsat med R-däck på den banan men jag orkade inte släpa med dem hela vägen ner.. ![]() |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2417 besök totalt |