| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tekniska specifikationer
|
899 besök totalt |
|
Tekniska specifikationer
Hej! Jag undrar om någon har en lista eller vet om en hemsida där massa bilar står lisatde med tekniska specifikationer så man kan jämföra hjulbas, längd, höjd, vikt, bredd osv. Det går ju att googla fram eftersom det mesta står på wikipedia, men jag eftersöker en lista där allt redan är uppställt. Hoppas ni förstår vad jag menar. Mvh Johan _________________
|
|
_________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
|
http://www.carfolio.com/specificatio
Där finns också en del info om många bilar. Här är en exempelssökning på bilar, tillverkade efter 1980, sorterat efter hjulbas, kortast först: http://www.carfolio.com/search/speci Vill man ha fler än 2000 träffar så är det bara att redigera "2000"värdet i adressfältet. Edit: Årtalsbegränsningen verkar bugga lite.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
|
Re: Tekniska specifikationer
Jag svarar inte direkt på det du frågar efter, men jag anser att man inte släpper ut tillräcklig information om sina bilar. Vad gäller många elektroniska komponenter, som stereoanläggningar mm medföljer ordentliga listor med data, till o med för sladdarna till anslutningen kan man få data. Men köper man en supersportbil så står det en tämligen tekniskt okunnig säljare i butiken och har han en specbrochyr i handen så innehåller den mer vackra damer (eller liknande) som förgyller bilen än viktiga data. När man betalar 1 till 2 miljoner för en sportbil så förväntar jag mig att få mer kött på benen än hkr vikt längd bred o höjd, samt snabbhet o fantastisk känsla o status. En manual som förklarar alla sportiga intställningar borde även vara given medföljare. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
![]() |
Skruva banåkabil
Tekniska specifikationer
|
899 besök totalt |