Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1287 besök totalt |
Camberkompensation
Finns det några bilar, undantaget terrängbilar, som har 100% camberkompensation på framaxeln? om svar ja: Vilka då? om svar nej: Varför inte? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Eftersom intresset för föregående fråga var ==0, omformulerar jag den en smula och hoppas på att responsen ökar med några 100 %.
Varför har man normalt så lite camberkompensation på framaxeln? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
'försöker jag att undvika så långt det går. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Standardbilar är en sak, men även Racebilar brukar ha väldigt lite cambercompensation i fram. Kan ingen förklara varför? Hemipanter; hjälp oss! _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Det kanske inte blir så bra när man bromsar om man har för mycket camberkompensation. Men jag vet inte ![]() |
||||||
Det är inte så bra med mycket statisk camber, som man tvingas att ha om man har för lite camberkompensation, när man bromsar heller. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re: Camberkompensation
Hur ser en terrängbils hjulupphängning ut som har 100& camberkomp? Menas helt stela axlar? _________________ Pär Hylander |
||||||
Re: Camberkompensation
Jo. _________________ William Ekström |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1287 besök totalt |