| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Återförsäljare Khumo V70A?
|
1719 besök totalt |
|
Vilka svenska återförsäljare finns det? Finns det andra återförsäljare än Camskill i GB? Tyskland? Camskill hade inte de däck jag ville ha, leverans om 6-8 veckor. 225/45-17 Hard fanns tyvärr inte just nu. Eller ska jag välja att köra med medium bak på bilen, och hard fram (jag har redan två st hard liggandes) det är ju trots allt en ganska framtung bil (Alfa GTV TB)? Jag vill helst kunna rotera hjulen både fram och bak, samt höger vänster. Men det kanske kan bli svårt att få upp tempen i bakhjulen med en Hard blandning där. _________________ Per Jonsson Alfa GTV TB -96 MSIII Audi A4 1,8T Q |
||||
|
Hallå Per!
Har skickat dig ett pm med lite mer specifik info men kan väl även dela med mig här.
Vi, Wheelbase, sköter på uppdrag av den svenska Kumho generalagenten, Dawa Däck, försäljningen av Kumho V70A i Sverige. I princip kan du köpa V70A-däck hos alla Kumho återförsäljare, som t.ex. Euromaster eller någon lokal handlare som säljer Kumhos sortiment. Givetvis kan du också beställa dina V70A direkt från oss.
Mvh Martin Gistell Wheelbase KB 0707-334722 _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
Ligger priserna på ungefär samma nivå som förra året?
På annat håll verkar det så (medan Toyo har höjt priset på R888 med ungefär 25%, så nu är V70A billigare). Hur gick det med HA-oljorna, är V70A producerade 2009 de sista (de skulle väl göra en rejäl batch) eller har de ändrat lite (renare mjukgörare tex)? |
||||
|
Re:
Priserna är oförändrade från ifjol. Alla V70A producerade från 2010 har gummiblandning utan HA-oljor - heter därmed numer K61-medium och K91-hard. //Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
Re:
Skoj att priserna är samma |
||||
|
|
||||
|
Re:
).
Hur man gillar dem varierar säkert med dimension och "applikation". Personligen ser jag störst skillnad i fuktgreppet (som finns i R888 men inte i V70A, bägge i "medium"). Jag kör hellre nära blankslitna R888 än fullmönstrade V70A på fuktig asfalt. V70A har varit snabbare på torrt för mig, delvis pga att jag överhetter R888 lite lättare och kan få stabilare temp i V70A (detta kan skilja rätt mycket mellan olika bilar/förare/dimensioner). Men i torrt är skillnaden i mina ögon liten nog för att det ska vara "safe" att testa. Det är ju först efter man kört slut på ett set däck som man (i bästa fall) lärt sig vilka settings man skulle haft
Sen finns V70A i hard också, vilket löser ett av R888s problem, lite tyngre bilar med mindre dimensioner (alla jagar ju inte max prestanda under 15minuter). |
||||
|
Re:
Men det finns många fler än jag som har erfarenhet av bägge (och ännu fler varianter). |
||||
![]() |
Däck för banåka
|
1719 besök totalt |