Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-05-14 SVKG Kinnekulle
1, 2   >>
8716 besök totalt
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173


Trådstartare
Tack till allt SVKG folk ( ingen nämnd ingen glömd ) för ett i vanlig ordning
väl genomfört arr..o tack alla medtraffikanter på banan för en väldigt trevlig dag..

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



Tack alla deltagare som njöt i det fina vädret (det spöregnade så nära som Mariestad).

60min blev mer kaotiskt än på länge med två rödflaggningar, men det blev inte så knäppt ändå.

Maciek kom inte under minuten i år heller, men nu är det inte så längt kvar, var det den gröna huven som bromsade...
Kimmen börjar nosa på riktigt snabba tider med slicks, under 55 kanske är möjligt

Nu ska jag sova lite (hemma), imorgon är det tillbaka på Kullen igen för SPVM Race1.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 207



Tack alla engagerade SVKG:are! Som vanligt en toppen dag :-)

Första dagen med R-däck så lite trevande var det för egen del, gick dock bättre allt efter som. Var även första gången som jag klockade mig. Om iPhone-appen stämmer var snabbaste varvet ca 1:08, inte mycket att skryta med men i alla fall ett riktmärke att förbättra :-) Kan säker kapa massor genom att använda bromsarna bättre...

Någon med bilder från dagen?

_________________
Johan Lundberg

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Johan6504 skrev:
Tack alla engagerade SVKG:are! Som vanligt en toppen dag :-)

Första dagen med R-däck så lite trevande var det för egen del, gick dock bättre allt efter som. Var även första gången som jag klockade mig. Om iPhone-appen stämmer var snabbaste varvet ca 1:08, inte mycket att skryta med men i alla fall ett riktmärke att förbättra :-) Kan säker kapa massor genom att använda bromsarna bättre...

Någon med bilder från dagen?


Det beror ju lite på vilken bil i signaturen du körde om tiden var vettig :-) Har kört BMW 735 (E38) på Gotland ring och någon bansmiskare är det LÅÅÅÅNGT ifrån

JAg ser oxå fram emot lite bilder från kalaset.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



- Tackar för ett alldeles väldigt trevligt kalas

Efter ett lite tjurigt uppvaknande på fel sida för BDGn och en muta med nya stift så visade sig bilen på sitt allra bästa humör hela dagen lång... Utnyttjande dom inledande mkt trafikerade passen att bekanta mig med det modifierade bromssystemet och dom nya däcken. Jobbade också med att sätta vissa kurvor med bra precision för att sen satsa järnet på kvalvarven inför 60-minutes. Resultatet blev en putsning med 1.3s och tiden 1.01.1 vilken man får vara mkt nöjd med...nja...eller nu är det 'minuten' som gäller kanske till nästa år?


Vi som håller i SVKG's klubbtidning ber er med feta bilder att lägga upp dom här på rejsa så vi med edert samtycke kan använda dom i tidningen (givetvis med erat namn publicerat) och ev i 2011 klubbalmanacka. Ni kan också maila lågupplösta till bulletinen@svkg.nu

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Johan6504 skrev:
Tack alla engagerade SVKG:are! Som vanligt en toppen dag :-)

Någon med bilder från dagen?


Instämmer med ovanstående! Stort tack till alla som arrangerade och stort plus för alla trevliga deltagare.

Extra roligt blir det genom just blandningen av bilar, allt från högvarviga mc-motor försedda Sevens till "herr" Lundbergs välljudande 355:a. thumbs up
Kul också att träffa på nya ägaren till en inte helt okänd Estorilblå M3E36 sedan.

Som vanligt var kameran med, men blev liggande i väskan...

Men jag såg flera som stog med kameror i högsta hugg, så bilder antar jag kommer?

Själv fick jag några riktigt bra fria varv och om undertecknad bara får tummen ur och fixar lådan (fyran hoppar ur vid motorbroms och broms), får i skalstolen, köper lite fler bussningar från Millway, ordnar nya däck, och... , skall det nog gå att få till några snabba varv också med en "liten" gammal fyra under huven. Jag skall bara... Fast å andra sidan gick det rätt bra redan igår.

Ja, just det ja - ligger ju faktiskt en uppgraderad klump med 3.64 utväxling i garaget oxå... Bara motorn kvar nu då - var det 270 pållar Kennie hade lyckats locka fram? ;-)

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



Tog med mig lilla familjen och satt och kikade på kullen innan depåkurvan
Mycket trevligt event, skön blandning av bilar.
Blev nyfiken på en välljudande vit M3 E36 med svart tak...info?
Självklart glömde man kameran hemma!

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Instämmer med övriga, tack SVKG för en mycket kul dag med mycket körning. thumbs up

För min del så var det första besöket på Kinnekulle, jag fick förmånen att få lite förar/ban coachning av Mats (?) Snowdragon i spårval runt banan. Kändes som ett bra mycket bra sätt och välinvesterad tid för att undvika knasiga spår och förödande misstag, tackar så mycket för detta. thumbs up

En filmsnutt från ett av de gula passen:

http://www.youtube.com/watch?v=xOCl9RMPtN4&feature=channel

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Björn Friberg
Varberg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 76



Hej! Är ju nybörjare här och på banan men är helt såld på bankörning nu. Tackar alla funktionärer som gör såna här bankörningar möjliga. En liten film från min kupe http://www.youtube.com/watch?v=BnQ2jmGNOYg

_________________
Björn Friberg
Corvette C5 Banbil
Corvette C6 Z06 Gatbil
SL 55 AMG Gubbil
Citera
Lars Rosén
Göteborg
Här sen Maj 2010
Inlägg: 10



Suverän dag! Mycket lärorikt att prova gränserna med en ny bil på detta sätt. Inser nu att R-däck is the shit, de medskickade curlingstenarna från GM lär ju erodera tämligen fort....

Mellan varven tog jag lite bilder som jag gör ett försök att klistra in. Går det så går det...






























[img]

_________________
Lars Rosén
Corvette C6
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173


Trådstartare
fina bilder..tack Lars thumbs up

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
Johan6504
Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 207



Tack för fina bilder :-)

_________________
Johan Lundberg

Ferrari 430 Scuderia -08
Porsche 911/991 GT3 -14
Volvo S90 T8 -18
Citera
Lars Rosén
Göteborg
Här sen Maj 2010
Inlägg: 10



Kul att ni gillade bilderna! Fortsätter att redigera.. det kommer mera!






























_________________
Lars Rosén
Corvette C6
Citera
Tobbe16v
Uddevalla
Här sen Maj 2010
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


En mycket rolig dag, var första gången för mig och det kommer att bli fler. Mer bilder och filmer är kul, tack för en trevlig dag.

_________________
Tobias Nylander
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345



Tack för som vanligt mycket trevliga dagar med MYCKET körning. Lyckades putsa mina kullen tider rejält under dessa dagar, är mycket stolt över att komma 2:a i saloon klassen på 60-minutes med min gamla "rötna" 940:a (måsta vara första gången en Volvo 940 var med och vann 60-minutes??). Som tidigare nämnt så är jag evigt tacksam till Matz och Mia på Snowdragon också för coachning inför racelivet. Ser fram emot SVKGs nästkommande evenemang.

Per "Kamikaze" Trönnberg

_________________
Per Trönnberg
Citera
Lars Rosén
Göteborg
Här sen Maj 2010
Inlägg: 10



Plockar in bilder från Kinnekulle Ring samtidigt som jag håller ett öga på Monacos GP. I princip ingen skillnad, bara storleken på arrangemanget och priset på leksakerna...
Jo en skillnad, vi hade roligare !!!




































_________________
Lars Rosén
Corvette C6
Citera
Björn Friberg
Varberg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 76



Fina kort! Kontaktar dig framåt höstkanten om det är okej med dig. Tänkte göra fototapet till garaget.
M.V.H BF

_________________
Björn Friberg
Corvette C5 Banbil
Corvette C6 Z06 Gatbil
SL 55 AMG Gubbil
Citera
Chris Ter

Här sen Jul 2004
Inlägg: 291

Namndispens
Namndispens

Lars Rosén skrev:
Plockar in bilder från Kinnekulle Ring samtidigt som jag håller ett öga på Monacos GP. I princip ingen skillnad, bara storleken på arrangemanget och priset på leksakerna...
Jo en skillnad, vi hade roligare !!!






...skämt å sido. Fina bilder thumbs up

_________________
Chris Ter
Citera
andsva
Onsala
Här sen Jul 2008
Inlägg: 13



Kul att det tas lite kort på träffarna. Själv glömmer jag alltid av att ta upp kameran. Riktigt kul att bilderna är tagna med bra objektiv (eller bra redigering efteråt?) så att det blir lite fart i dem.

/Andreas

_________________
Andreas Svartling
Citera
Lars Rosén
Göteborg
Här sen Maj 2010
Inlägg: 10



Citat:
Fina kort! Kontaktar dig framåt höstkanten om det är okej med dig. Tänkte göra fototapet till garaget.
M.V.H BF

Du är välkommen Björn! Har dig i högupplöst variant.... thumbs up

Citat:
Kul att det tas lite kort på träffarna. Själv glömmer jag alltid av att ta upp kameran. Riktigt kul att bilderna är tagna med bra objektiv (eller bra redigering efteråt?) så att det blir lite fart i dem.


Tack Andreas, är lika ovan vid kameran som vid bilen. Haft båda en dryg månad, men övning ger färdighet. Att beskära och redigera hör till digitalåldern, lika enkelt som roligt.
Provade att filma i HD med kameran(Nikon D90), men måste jobba med skärpan. Inte helt lätt när en hel flock racehungriga bilar kommer mot en i 200 blås....

_________________
Lars Rosén
Corvette C6
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack Niklas och alla inblandade för en trevlig och rolig dag .

Själv är jag mycket nöjd med dagen och körningen trots att jag inte uppnådde målet på under minuten
Det kändes som att den tiden var inom räckhåll men det strulade i sista passet innan " 60 minutes " , bilen började misstända när laddet kom så det vart bara att kasta in handduken för jag ska ju köra hem bilen också. Väll hemma så visade det sig att det vart slangen till watesgaten som hade glidit av så att motorn gick magert på E85 .

Men jag bättrade mig med över 1sec så det är inte dåligt ( från 1,02,78 till 1,01,62 ) så jag är nöjd överlag thumbs up

Det bästa av allt var att bilen var så underbar att köra på Ethanol , den svarde direkt på gasen samt att turbon började ladda tidigare än på bensin , förut så växlade jag från 3 till 4-an vid utfarten från depån precis där räcket slutar och nu så åkte 4-an i ca 70meter efter att man kommer ut på start och målrakan .

Det vart kul att hänga på Clubmanbilarna på rakan i allafall

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2010-05-14 SVKG Kinnekulle
1, 2   >>
8716 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande