| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vem kan tillverka 2-delade bromsskivor ?
|
1916 besök totalt |
|
Hej Jag har uppgraderat bromsarna fram på min 355:a med 550 skivor och större OK men nu vill jag göra samma sak bak. Här finns dock inga givna skivor att använda så jag vill ha hjälp med att tillverka en mått anpassad lösning. Kan dock inte hitta någon som gör detta. Kan någon här på forumet rekommendera någon som tillverkar skivor eller kanske har en ritning på hur ett lämpligt nav skall konstrueras... _________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||||
|
Brembo har en bra katalog där man kan söka på dimension av skivor, kanske finns något som
skulle kunna passa: Välj bara "Search by dimension" http://www.brembo.com/ENG/catalogo_A _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
Re:
Det var den jag använde när jag hittade skivorna fram. Finns dock inga som passar bak, därav behovet att konstruera något eget... _________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||||
|
då är väl enklast att välja en lös skiva från APs Sortiment, dock begränsad till deras tjocklek och diameter och låta tex Sellholm ta fram en lös bellmount till skivan efter dina mått som du vill ha.
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
Re:
Precis min tanke, bara det att jag söker någon (gärna någon i närheten av Göteborg) som kan tillverka en bellmount... Jag har bra kontakt med en mekanisk verkstad men saknar kunskap om hur konstruktionen ser ut och eventuellt material-val etc... _________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||||
|
Re:
Vem är stacke, någon på detta forum eller en firma? _________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||||
|
Re:
tror han kallar sej rallystacke här på rejsa. driver PEAN sweden också va (bromsar) _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||||
|
Re:
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1916 besök totalt |