Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1110 besök totalt |
Oldtimers Festival eller oldtimers GP?
Jag har funderat på att åka ner nästa år för att se oldtimers, men nu såg jag att det fanns oldtimers Festival 25-29 juni & oldtimers Grand Prix 6-8 augusti. Vet någon vad som skiljer dom två åt? ![]() Jag skulle vilja se ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
http://www.oldtimer-festival.de/
oldtimer GP-sidan ligger nere ![]() Känns som om det skulle vara trevligt att berika sitt liv genom att uppleva dessa evenemang...resesällskap? ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Har en kompis som är Mustang fantast,
![]() ![]() Så mycket är klart att jag ska åka ner och se en av dom 3 första VLN-racen nästa år, ![]() Har även en resa till Nice i Maj inbokad. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Re: oldtimers Festival eller oldtimers GP?
På oldtimer GP kör de ett 2-3 timmars lopp på Nordslingan på fredagen, resten går på GP-banan. Perfekt så man kan "turista" lite på lördag-söndag! ![]() Tror inte att de kör där NS på festivalen men är lite osäker. Hur är det med Eifel-klassik?? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
och?? Självfallet släpar man med sig familjen på åtminstone tidsträningen om man råkar vara i närheten - det gjorde i alla fall jag! Trots öronproppar OCH hörselskydd så blev Erik (då 4 år) så rädd av ljudet att han började lipa när första F1:an kom ner i hamnen! ![]() Allvarligt talat, det är klart du skall dit och kolla om du är där samtidigt. Ta pendeltåget så lipper du alla parkeringsproblem. Jag är övertygad om att även om frugan inte är motorintresserad så är just Monacos GP en upplevelse. De flesta gummor brukar ju bläddra i veckotidningarna och läas om alla kändisar - där kan man ju se dem live! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Re: oldtimers Festival eller oldtimers GP?
Fick precis brev från MGCC (skåne). Dom ska ordna en bussresa till oldtimer GP. 3600 kr med resa och boende. Diverse utflykter. Inträde till tävlingarna ingick ej. Antar att måste var medlem iofs. _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1110 besök totalt |