Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX-8 -04.
1 besök senaste veckan (1890 totalt)
Tenchi
Sollentuna
Här sen Aug 2008
Inlägg: 10


Trådstartare
Det var ont om RX-8or här men nu kommer mitt bidrag. Jag har bara ägt bilen en dryg månad så har inte hunnit bli nått banåka än, men snart så.
Blir banpremiär för den på Mantorp den 29/5.

Just nu är allt i original (sorry) men jag kommer att uppgradera vartefter, just nu är det mest akuta att fixa nya däck.







[/img]

_________________
Andreas Berg
"With great car comes great responsibility"
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Välkommen.

om det är något du undrar över så har jag och Lennart gått igenom det mesta man kan göra med en RX-8

Snygg färg förresten. thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Fastlane skrev:
Välkommen.

om det är något du undrar över så har jag och Lennart gått igenom det mesta man kan göra med en RX-8

Snygg färg förresten. thumbs up


Hehe!!!!!!!!!!!!!! thumbs up

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Tenchi
Sollentuna
Här sen Aug 2008
Inlägg: 10


Trådstartare
Tackar.

Jag kommer inte att ge mig på nått trimmande eller nått sånt. Kan inte sånt och dessutom är jag nöjd med prestandan som det är
Jag ska iofs byta däck och sätta dit nya bromsskivor/bromsklossar (jag vill ha ventilerade bromsskivor, men vet inte om det gör nån skillnad).

Visuellt ska jag tona rutorna, sätta på en vinge (har inte bestämt mig för vilken än). Och sen lite annat blingbling

_________________
Andreas Berg
"With great car comes great responsibility"
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



om jag får ge dig lite råd och spara dig pengar så är OK och skivor mer än tillräckligt original på råttan.

Skaffa: Stålomspunna bromsslangar, Carbotech XP8 klossar, Motul RBF600 eller RBF660. det kommer räcka mer än väl. räcker inte detta så dra kalluft till skivorna.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Tänkte svara här men följ Fastlanes förslag.
Hoppas vi träffas på någon bana isommar.
Gå in på Wa-reg. Och anmäl dig till Kullen 18/6 finns visst 2 platser kvar. Skynda, skynda!!!!

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Tenchi
Sollentuna
Här sen Aug 2008
Inlägg: 10


Trådstartare
Fastlane skrev:
om jag får ge dig lite råd och spara dig pengar så är OK och skivor mer än tillräckligt original på råttan.

Skaffa: Stålomspunna bromsslangar, Carbotech XP8 klossar, Motul RBF600 eller RBF660. det kommer räcka mer än väl. räcker inte detta så dra kalluft till skivorna.


Tack för tipsen!

Hittade ett ställe med vettiga priser för klossarna (japtuning) så nu blir det ordentliga bromsar till bankörningen

_________________
Andreas Berg
"With great car comes great responsibility"
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Ring matz på snowdragon.se så får du bra hjälp med klossar m.m.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX-8 -04.
1 besök senaste veckan (1890 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande