Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 NA -79 - SÅLD!- | << 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 32 besök senaste veckan (52613 totalt) |
Det är en överdrift.. Lätta lite på tändningen o ner med styrtrycket en aning så är det problemet ur världen. Kör du på 98:an? _________________ William Ekström |
||
Tändningen självklart, men vad är det för styrtryck du pratar om? Hur ställer man det? |
||
Ärligt talat så vet jag inte hur man gör, men jag vet att det är ett trick volvo-trimmarna kör med för att öka bränslemängden på motorer med K-jet insprutning. _________________ William Ekström |
||
styrtrycket kan man väl ändra genom shims, har en kjetronic bok där det står....
angående kylningen så verkar det konstigt, min går alltid kallt, förutom om man stannar och kör på tomgång eller stänger av bilen direkt efter hårdkörning, då pissar den vatten i övertrycksslangen.. så de verkar skumt... kul att du kör i.a.f =) _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Även min är alltid kall. Och även min dreglar lite precis efter hårdkörning (bröjar vänja mig vid att funktionären som tar bort konen i stopfållan i konbanor säger att det droppar/läcker, men den är det aldrig något dropp när man flyttat på sig och ska kolla så kommer inget).
Min spikar också lite tycker jag mig urskillja mellan ventilskramlet ibland. Borde väl göras något åt antar jag. _________________ Markus Ålind |
||
Yes. Bästa budet är en bytesbil model brux med lite extra pengar från mig till den spekulanten. Men du som sålde en 924a rel nyligen måste väl veta ungefär hur kalla de är på marknaden? Patrik: Tackar! Men jag tror att du skulle inse det verkliga skicket om du inte varit så stressad över din läckande kylare... Hoppas det löser sig! William: Jo, jag kör på 98 oktan nu. Undras om allt skrammel kan vara ex kamremskåpan som ni hör? K-Jet-systemet styrs av ett styrtryck som reglerar mängden bränsle motorn får. Om jag fattat rätt så ger lågt styrtryck = luftvågen i K-jetet lyfts lättare (styrtrycket pressar ner vågen) = mer bränsle. Borde gå att ställa med ex Co-skruven, kan tänkas... Funderar ändå på om det inte vore vettigt att lämna bilen till en bra VW-skruvare somkan mäta lite hur fett/snålt den går... Finns en liten VAG-auktoriserad firma längs G:a Tannerforsvägen i Lkpg som ska vara riktigt duktiga på VW. Får se vad som händer framöver, nu måste jag fixa startmotorn först. Den är inte att lita på just nu, tyvärr... /Mangan EDIT: Missade svara på Williams fråga och lite schtavvfle... Migrän ikväll. _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
10000:-...
Klart att det måste gå att hitta en entusiastisk köpare. Hade Nicke varit ett par år äldre hade jag banne mig köpt Ferdinand åt honom. Men nu får han hålla tillgodo med EU-moppen (som nog egentligen skulle ha kostat det dubbla jmfrt med Ferdinand) och 50% av en Citroen AX att övningsköra i... Åsså har vi ju vår Seven förståss... Men finns den kvar om ett par år så... Verkar vara en bra "ungdomsbil". Cédric trivs ju bra med sin ex-Mäkinen rejser vad jag förstår... |
||
Styrtrycket regleras av styrtrycksregulatorn.... (på 931 sitter den på insuget mot torpeden till)
I normalfallet är inte den speciellt anpassad för justering, men tar man en från t.ex Audi 200 eller möjlighen volvo turbo så kan dom rätt enkelt moddas för justerbarhet. En annan möjlighet är att koppla en nålventil parallellt med styrtryckregulatorn. Schimsen påverkar systemtrycket och Co-skruven påverkar nästan bara på tomgång och på riktigt låga varv tror jag. _________________ Pär Hylander |
||
Låter som min då... fungerar enbart när batteriet är 100% laddat... får bilen stå larmad ett tag så hjälper inte ens en resa ner till sviesta tydligen för att ladda batteriet så att startmotorn går runt... nu står mitt batteri i garaget på laddning, får se om bilen startar med det i morgonbitti, behöver flytta den några meter pga bergvärmeinstallationen och det är ju enklare att köra än att putta... |
||
Patrik, jag kan försöka återkoppla hur min startmotor ser ut när jag river ner den. Det kanske går att renovera dom på nåt enkelt sätt?
/Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Det är ju aldrig fel med lite "bygg"bilder på operationer. Min startmotor skall dock vara nyrenoverad av Goran förra våren. Har inte hunnit undersöka så mycket ännu, men det verkar som att den startar när den har rejält laddat batteri men inte annars. Kanske är det något relä som strejkar i min bil? Har inte hunnit mäta om startmotorn får någon ström, men lamporna i kupen dimmas och laddmätaren går ner rejält när man vrider på nyckeln så det verkar som att någonstans försvinner det mycket ström, men till ingen nytta.... |
||
jora, helt suverän rejsa bil för en sådan som mig, gillar bilen mer å mer för varje dag. trots att jag snart haft den i 2 år =)... Magnus, se till att inte sluta fota och uppdatera ev. byggande för att den står på annons, jäkligt kul att läsa! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
De är inte auktoriserade längre. |
||
Hur är det med styrplåtar osv till kylet? Gör mer än man kan tro.
Sen har du ju veckans anledning att karva upp ett evakueringshål i huven oxå, med tillhörande luftkanal. Pure race! Låter ju som om bilen verkar ha kommit över sina värsta barnsjukdomar och tar dig runt nga banvarv på ett vettigt sätt. |
||
ajuste, har glömt fråga... Nu när du kört mer bana så borde du kunnat skaffa dig en uppfattning om hur dom däcken funkar på bilen, kanske plats för ett utlåtande ?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Cédric: Tja, jag testade ju A539orna på Sviesta i sommarvärme nu i måndags... Funkade över förväntan, de verkade inte tvär-överhetta iaf även om de var rätt smälta i slitytorna. Konsekventa, med klart acceptabelt grepp och respons, det är nog min amatöråsikt! Mycket "bang for the buck"!
Ska definitivt fortsätta uppdatera min sajt! Lovar! Just nu är det dock inte mycket som händer... Andreas: Finns inte mycket sånt, jag saknar ju även "hasplåten" mellan kylbalk och framvagnsbalk som borde göra rätt mycket för luftledningen? Finns massor att göra där: - Kall luft in till insug - Se till att kylaren får mer luft - Fixa luft in till hjulhusen till bromsarna... Tobias: Aj då, jag har för mig att de var riktigt duktiga??? Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Luft tar lättaste vägen och det är inte genom kylet om det är fritt runtikring.
Mao tror jag vi löst detta problem om du bara skaffar lite aluplåt eller annan typ av skiva att saxa till. |
||
Antar att det är JDs du menar? Det ska vara duktiga Tror inte att det är en aukt. firma du behöver... du lär varken ha nybilsgaranti eller tjänstebilsavtal på ferdinand _________________ /Kristian Elisson |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 NA -79 - SÅLD!- | << 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 32 besök senaste veckan (52613 totalt) |