Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i E36 Limo -91 *Går demonteringsdöden till mötes*
4367 besök totalt
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Smällde Alfan på Rejsaträffen på Sturup -08. Plågades därefter 1.5 år med ryggproblem. Med urusel impulskontroll var jag inte sen på det när Johan Rius hittade ett Limo-lik ett par mil från hemmet. I stort sett bara en rensad kaross på hjul. Motor + låda inhandlad i helgen Får se om det blir något banåka iår. Kommer inte skriva fortlöpande i denna tråd, lägger bara till bilen här för statistiken.


_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Välkommen tillbaka

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Välkommen tillbaka


Tackar! sen får vi väl iofs se när återkomsten på bana sker.
Bilen är numera urstädad och jag börjar ser vad det var för gris i säcken.

Införskaffade en kylare idag på Returbilen. "Ta den minsta" säger Rius och då gjorde jag det och liten var den tamigsatan. Ändå satt den på en uråldrig 325:a. Passade på att plocka loss ett 325 M50 insug också.

Söker höger motorhuvsgångjärn akut samt även A835 Transmitter module till EWS2. Motorns föregående ägare har säkert kvar den.

På sikt söker jag baklucka och motorhuv i glasfiber, samt ngn lågprisväghållning.

Detta ska inte bli ett tattarlapptäcke likt Alfan (men Alfan var nog en ganska bra skola att gå). Kommer om möjligt köpa färdiga delar istf att försöka bygga dom själv.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Här skyndar vi långsamt. Motorn (M52B28) numera ilyft, har kompletterat med saknade delar eftersom objektet köptes som tom kaross. Några uppsättningar 17-tummare har införskaffats, 8 Fondmetal till E34 samt 4 BBS RK 003 (även dessa till E34) så nu ska det skohornas innanför skärmarna. Fälgarna på bilden skall göra underverk på Knutan i helgen dock på Rius Cup-bil.

Räknar med att köra igen 2011. Efter över 2 års uppehåll.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Mattias Habenicht skrev:

På sikt söker jag baklucka och motorhuv i glasfiber, samt ngn lågprisväghållning.
För lågprisväghållning rekommenderas ebay.de starkt! thumbs up Köpte själv mitt TC-tech där oförskämt billigt, jämförbart med enbart sänksats hemma i Sverige. Bra? Duger väldigt bra till vardags, stötigt men inte okörbart. På bana? Duger om man inte har för stora krav, funkade bra på mossen tycker jag men mossens bankade kurvor hjälper nog till. Jag kör för att ha kul, och då duger det.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Davve skrev:
Mattias Habenicht skrev:

På sikt söker jag baklucka och motorhuv i glasfiber, samt ngn lågprisväghållning.
För lågprisväghållning rekommenderas ebay.de starkt! thumbs up Köpte själv mitt TC-tech där oförskämt billigt, jämförbart med enbart sänksats hemma i Sverige. Bra? Duger väldigt bra till vardags, stötigt men inte okörbart. På bana? Duger om man inte har för stora krav, funkade bra på mossen tycker jag men mossens bankade kurvor hjälper nog till. Jag kör för att ha kul, och då duger det.


Lågprisväghållning är numera reviderat till bättre medelklassväghållning Gick på något sätt ifrån grundkonceptet när jag la en massa tusingar på fälgar varav en uppsättning rätt seriösa.

PSS9, GruppN eller Ngt annat Millwayspecat Bilstein lutar det åt.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



och där ballade det ur
Cupen nästa år?

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Bladh skrev:
och där ballade det ur
Cupen nästa år?


Isf inte för att konkurera, kanske för att få erfarenhet bara. Tror dock att föregående ägare har våldfört sig så på karossen att den inte går in i Modifierad...gammal streetracebil med djupa sår efter någon form av lastbilsturboinstallation.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Bilen numera under tak efter att ha stått ute hela sommaren. Stillestånd tills i vår pga husbygge som prioriteras. Ytterligare en uppsättning BBS RK är uppbokade, nu behöver jag bara två fälgar till.

Gjorde biltransportmisstaget nummer ett och kommer f o m nu köra med glasfiberhuv samt byta framruta.

Får se om jag hinner burbygge i vår.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Samla fälgar är visst det enda jag är bra på. 12 st BBS RK nu varav 4 är 8-tummare som kommer lånas ut under säsongen. Har min grundfetish i 8.5-tummarna som nätt och jämt kan husera STCC-slicks. Blir till att korta övre länkarm bak samt camberjustera duktigt fram för att få in däcken innanför de (i framtiden) utvalsade skärmkanterna. ET 15 på 8.5:orna som var avsedda för E34:an, ET 35 nånting på de som var tänkta till E36:an.

Fondmetalfälgarna kommer annonseras inom kort. Skrattar lite åt att man betalar massa extra tusenlappar bara för att spara ngt kilo eller två per fälg!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Nu avslutar vi detta kapitel. Sparar tråden som påminnelse över mina spontana infall. Bilen kommer att demonteras och donera delar till ett ännu mer spontant infall

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i E36 Limo -91 *Går demonteringsdöden till mötes*
4367 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande