Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW 525 -94
1 besök senaste veckan (459 totalt)
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397


Trådstartare
S: Bmw 525 -94

Hej..

Måste nu sälja min brukis som är absolut den bästa bil jag någonsin ägt det är en 525:a -94 alltså vanos och ZF låda. Den har nu gått ca 31500 mil. Går helt sjukt bra i motor/låda och övrig drivlina jag har faktiskt aldrig kört en 525:a som gått bättre.

Jag har kört 4000 mil med bilen i min ägo och har inte haft ett enda problem jag har bara servat bilen med 1000 mils mellanrum. Alltid kört på Castrol Magnatech olja osv.

I höstas och i vintras pendlade jag 20 mil om dagen och den drog i snitt 0,73 vilket jag tyckte var bra iaf =)

Sen är det ju normalt slitage som på alla bilar som gått 30K+. Förarstolen har slitet tyg. Sen har karossen en del rost i dörrar och skärmar och lite i trösklar men jag har kollat noga och det är absolut ingen genomgående rost. Finns några blemor på huven osv med. Den är bucklig på höger bakflygel men nog inte så svårt att få till igen. (syns på bilden) Under ser den riktigt fin ut inget direkt att anmärka på förutom det klassiska rostiga sopparöret. (om jag hinner så bytts det ut) Ett dimljus fattas.

Den har airbag, elhissar, centralås, AC remmen är avplockad vet ej varför. Fast dragkrok och får dra 1510kg på B-kort ! All el fungerar fint.

18" äkta Rondell fälgar 8,5 tum runt om en del skrapmärken men raka och fina. Framdäcken är helt nya rullat 50 mil och bak har dom rullat ca 500 mil.

Finns vinterdäck som är i princip nya bara gått halva vintern. Sitter på 15" alu.

Det sitter någon sänknings-sats på tror det var GE eller liknande och jag tycker det funkar fint den är fortfarande mjuk och skön att åka i.

Nyligen besiktad utan anmärkning och går till Juli 2011. Skatten kommer i September har jag för mig.

Nu missar man ju massor skälvklart men ring gärna och fråga på om det är något ni undrar över.

Pris tänkte jag kring 15K med fälgar sterio osv. Kan även säljas utan fälgar, extraljus och sterio.

Mvh Markus 073-5981253

Länk till bilder. http://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_525_18__falgar_28245257.htm?ca= . . . .

_________________
Markus Jonsson
Citera
SÄLJES
S: BMW 525 -94
1 besök senaste veckan (459 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande