| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bra elektrisk bensinpump, vad skall man ha?
|
2 besök senaste veckan (4375 totalt) |
|
Som topic, min bensinpump i denna: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Verkar sjunga på sista versen så jag är ute efter en ny Känner att jag har dålig koll på vad som är bra och prisvärt samt var man köper. finns det några förslag? lite fakta tank fram i bilen och bensinpump bak den matar en Weber 40 DCOE _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||||
|
Borde inte en Walboro 255lp/h funka?
Inte så dyra. Men när man kör förgasare kanske du måste ha en pump som ger lågt tryck
|
||||||||
|
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
|
Re:
Nejnejnej, ingen insprutningspump till förgasare. Pump till en Weber bör efter filter/tryckregulatorn lämna ca 0.15-0.25 bar. Kan kopplas över oljetrycksgivaren för att få auto shutoff funktion. Biltema art nr 52-3226/7 _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||||||||
|
Re:
Det var som jag tänkte då |
||||||||
|
Re:
Tänk klart innan ;-) *potentiellt eldklot* Ska inte vara "lågt" tryck - det ska vara rätt tryck. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||||||||
|
Re:
|
||||||||
|
Re:
Precis som han har då?
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
|
Japp har en regulator efter pumpen
Tack för tipsen! biltemapumpen var ju prisvärd men håller en sådan? har lite blandade erfarenheter av biltema prylar. har för mig att jag har en bendix pump nu är det något som fortfarande finns samt är det något att ha? Det kan altså vara ok med en dyr pump sålänge den är bra... hellre det än en billig som går sönder
Fler förslag? _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||||
|
Du kan ju prova med en trimtema innan du köper en Bluetop?
Hade ju varit kanon om det funkar för Facet pumpen är inte billig |
||||||||
|
Provar nog en biltema, pumpen sitter i motorutrymmet så det blir lite varmt....men men vi får se hur länge dethåller
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||||
|
|
||||||||
|
Re:
har faktiskt fått göra det, eller rättare sagt klippa ut några 32mm hål i plåten fram pumpen så den får fartvind på sig... hann förbruka två st innan (höll i ca en vecka) - bra med garanti. _________________ Ola Gustavsson |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (4375 totalt) |