Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
En fundering inför 2004 av LennartJ.
782 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Efter vad jag har förstått så kommer det att bli hårdare kontroller nästa år av hur man följer dom Tyska trafik lagarna när man kör på .

Mer poliser som cirkulerar på banan, och andra kontrollanter med befogenhet att rapportera alla trafiksyndare till personalen i starten.
Så om man har otur kan man bli avstängd resten av dagen eller helgen eller en längre period beroende på hur stor förseelsen är man blir anklagad för.

Så om man ska hård dra det här så innebär det att man kan glömma allt vad spår val heter och bästa linje runt banan, för nu gäller endast en sak ”HÅLL TILL HÖGER”.
Så med andra ord så blir det att köra så nära höger kanten runt banan man kan, blir lustigt i Karusellen för där innebär det ju att man inte kan använda bankningen, för det kan ju stå en kontrollant i busken och rapportera in till starten att man kört på fel sida av vägen, så när man kommer in så står dom där och väntar med ett rött kort.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Riktigt så illa behöver det nog inte vara!
Det är ju inte förbjudet att gena i kurvor om man inte får möte!
Det dom i så fall blir hårdare på, är nog omkörningar till höger...

om den framförvarande bilen/motorcykeln tydligt visar att den håller till vänster och blinkar vänster,
så tror jag inte att det är problem att köra om på höger sida heller.

Jag hoppas dom kommer att vara lika hårda mot de som inte tittar i backspeglarna och vinglar från sida till sida utan släppa om snabbare trafik!

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Ja och eftersom det också är en enkelriktad väg så borde det inte vara så hårt med högerhållningen. Förhoppningsvis.
Att köra om till höger när den framförvarande tydligt visat var han håller sig tror jag tyvärr inte går igenom... Om man tänker sig att detta skulle ske på vanlig väg så åker man ju dit så det sjunger om det.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Är inte risken också den om banan räknas som allmän väg, att man kan åka dit för vårdslöshet i trafik om man skulle råka köra av.
Men det kanske man kunde förut också, om det vart polissak av det.

Nürburgring
782 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande