| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjulvinkel HJÄLP!
|
2 besök senaste veckan (1182 totalt) |
|
Hjulvinkel HJÄLP!
Letar akut efter hjulvinkel eller rätt setup för min c6 Z06. Bilen ska in imorn för hjulinställning och i dags läget så tycker jag att alla hjul står hel kookkoo. Vad bör jag ha? Bilen kommer användas mest på track days och roliga svenska vägar. Mvh _________________ Chante Hovsepian NISSAN GT-R R35 & AutODelta 1300 Corvette Z06 C6 (såld) Porsche 996 C2 (såld) NSX -94 (såld) BMW M Coupe (såld) |
||
|
Re: Hjulvinkel HJÄLP!
Hejsan! Lägg ut den här frågan på http://forums.corvetteforum.com/inde Där finns det många som kör dessa bilarna. C6 är en typisk "erfarenhetsbil" och reagerar inte som många andra sportbilar på vanliga inställningar. mvh Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||
|
Forumsidan Göran hänvisar till är jag ofta inne och läser på, finns mycket att snappa upp.
Rekommenderat för gata/bana-ren bana brukar vara från -1,5 till -2,5º camber fram med 4-7º positiv caster och -1 till -2º camber bak. Jag har ingen C6:a men kan dra mina senaste inställningar: Fram: Camber -2º Caster +6º 55' Toe runt noll, jag föredrar lite lite toe in. Bak: Camber -1º 40' Toe 0º 05' per sida Jag kör R888 och jag tolkar slitagebilden till att jag bör ha ytterliggare lite camber för att nyttja insidan av däcken lite bättre, kör i princip max av vad som går att ställa in och skulle behöva stoppa i fasta camberplattor el dyl. för att få ut mer camber. |
||
|
KANON MAGNUS!!!
Precis vad som behövdes innan den NU ska ska in på Hjulinställning. Tack _________________ Chante Hovsepian NISSAN GT-R R35 & AutODelta 1300 Corvette Z06 C6 (såld) Porsche 996 C2 (såld) NSX -94 (såld) BMW M Coupe (såld) |
||
|
Re:
Varsågod
Du får gärna återkomma med hur bra (eller illa) det passade dej och dina r-däck, krängare, dämpare osv. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hjulvinkel HJÄLP!
|
2 besök senaste veckan (1182 totalt) |