Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Såld
1509 besök totalt
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 327


Trådstartare
Såld

Såld

_________________
Daniel Pålsson
Citera
Christer Lundman
Borås
Här sen Jul 2003
Inlägg: 765



Hej,
om den passar M30 är jag intresserad.
Mvh Christer

_________________
Christer Lundman
Christer@hagbergsrally.se
www.hagbergsrally.se
Björryd Gård
SE-516 96 Aplared
Sweden
+46-703-619691
+46-33-101649
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 327


Trådstartare
Hej!

Det gör den OM man har rätt sprängkåpa. O vad jag vet finns de att köpa hos bmw fortarande.

Mvh Daniel

_________________
Daniel Pålsson
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



Den passar bolt on på en m30!

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2226



Finns det svep osv för att montera den på en m20 i en e21?

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 327


Trådstartare
Hej!

Vet inte riktigt vad du menar med "svep"?

Men kolla gärna på www.bmwfans.info för att jämföra bilder.

Mvh Daniel

_________________
Daniel Pålsson
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



bmw har 2 "bultmönster" för 4:or & sexor

ett som passar b.la

M10,S14,M30,S38 m.fl

& ett som passar

M40,M42,M20,M50,S50 m.fl

sen finns det olika lutning i det senate fallet t.ex 20 grader & 30 grader

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2226



Med "svep" menar jag sprängkåpa eller bell house.

Frågan blir ju tydligen om det finns ett dito att få tag på med M20-bultmönster mot motorn, rätt längd & lutning & S14-bultmönster mot lådan, vad säger den samlade BMW-expertisen?

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8283



Re:

Björn Larsson skrev:
Med "svep" menar jag sprängkåpa eller bell house.

Frågan blir ju tydligen om det finns ett dito att få tag på med M20-bultmönster mot motorn, rätt längd & lutning & S14-bultmönster mot lådan, vad säger den samlade BMW-expertisen?


Frågan är varför du skulle vilja åka med en 265a? Förutom att det är ballt med dogleg då :)Det finns bättre alternativ som hållar bättre och är snabbare att växla!

Sorry för ot!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



Re:

erikjakan skrev:
Björn Larsson skrev:
Med "svep" menar jag sprängkåpa eller bell house.

Frågan blir ju tydligen om det finns ett dito att få tag på med M20-bultmönster mot motorn, rätt längd & lutning & S14-bultmönster mot lådan, vad säger den samlade BMW-expertisen?


Frågan är varför du skulle vilja åka med en 265a? Förutom att det är ballt med dogleg då :)Det finns bättre alternativ som hållar bättre och är snabbare att växla!

Sorry för ot!


Getrag 245 från E21 323i har väl också dogleg samt med den fördelen att den passar på en M20-motor...

och för att undvika OT: lådan skulle passa utmärkt i min kommande BMW Cupbil med M30 - kan den skickas med bussgods?

/A

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 327


Trådstartare
Hej!

Visst går det att skicka den med bussgods. Kollade ett exempel och det skulle landa på ca 600:-

Mvh Daniel

_________________
Daniel Pålsson
Citera
SÄLJES
Såld
1509 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande