Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2737 besök totalt |
Ska nu göra mig av med bilen för att jag knappt åker något med den..
Info och bilder finns på länken. http://www.garaget.org/?car=167733 Var isär med motorn 2009 och kollade över allt. Bytte även en del saker: Nya +1mm raceventiler från PPF (mirafrästa) Sleevade ventilstyrningar Nya ventiltätningar Nya HD-vippor Nya vipparmsaxlar Planat topp (för pyramidringarna) Nya vev och ramlager Ny pyramidringspackning Alla packningar till motorn Balanserat vevaxel, svänghjul, svängninsdämpare Mätt lagerspel Monterat stödgördel med nya arpbultar Ny dieseloljepump Nya Bosch 1680cc spridare Bytt spjällhus och monterat en ny griffinkylare 2010. Har 17" m3 fälgar till den men det behövs spacers till bakfälgarna. Karossen är bra för att vara en E30 men det finns någon skavank och ytrost har letat sig fram på arslet. Har inte hittat några rosthål på bilen. Behöver göras hjulinställning. Är fullt körbar men är väldigt nervös. Är obalans i kardanen över 160. Förmodligen för att jag byggt om fästet på stödlagret (e36) och det inte blivit riktigt rakt. Turbon verkar ha skjutit någon tätning för bilen ryker när den är kall. Slutar när man kört en liten stund. Inge olja på trycksidan. Motorn gav 611 hjulhästar vid 2bar med orginalventilerna. Har endast åkt med lambda och fettat på lite efter ventilbytet och det funkar bra. Går att ta ut mer om man vill det. Har kört 10.98 utan launch och med däck som tog i. Var på 4e och sista repan totalt som jag kört på strippen så det går att köra fortare. Pris: 115k Mvh Rickard Tel: 0738468451 _________________ Rickard Bäcker |
Var ej obalans i kardanen utan hardyskivan som trådat upp sig och slog mot spakstället..
Sitter en ny bmw orginal hardyskiva där nu (1200kr)..... Har även fixat spacers så jag kunnat montera 17" bak också. Blev som en helt ny bil att köra! Vinglet försvann direkt ![]() Bytt förpumpen (intank) till en bättre begagnad orginal från en 325 för den gamla lämnade in.. Turbon glappar duktigt också så det är nog den som är boven i rökdramat.. http://www.garaget.org/?car=167733&a 115k _________________ Rickard Bäcker |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2737 besök totalt |