Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Formel Ford-bil hyres + lite annat om FF
744 besök totalt
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

tjenare...

jag har som plan att börja köra formel ford under sommaren 2004... till detta behöver jag givetvis en bil, nu e det så att min farsa (han med pengarna altså :-D) har gått med på att jag får köra om jag testar ett eller två lopp först med en bil jag hyr så att det inte blir så dyrt för honom om jag inte är snabb nog...

så till den självklara frågan: Finns det någon här med en hyfsat ny och snabb Formel Ford-bil som e klar för att köras i SM och som någon kan tänka sig att hyra ut i slutet av sesongen 2004?

på en annan front får ni gärna höra av er om ni har annat att bidra med, setup tips på olika banor och dylikt...

tack på förand...

*föresten första inlägget på detta forumet... :-D*

Malmö
Här sen Maj 2003

Re: Formel Ford-bil hyres + lite annat om FF

Alex Eklöw skrev:
tjenare...

jag har som plan att börja köra formel ford under sommaren 2004... till detta behöver jag givetvis en bil, nu e det så att min farsa (han med pengarna altså :-D) har gått med på att jag får köra om jag testar ett eller två lopp först med en bil jag hyr så att det inte blir så dyrt för honom om jag inte är snabb nog...

så till den självklara frågan: Finns det någon här med en hyfsat ny och snabb Formel Ford-bil som e klar för att köras i SM och som någon kan tänka sig att hyra ut i slutet av sesongen 2004?

på en annan front får ni gärna höra av er om ni har annat att bidra med, setup tips på olika banor och dylikt...

tack på förand...

*föresten första inlägget på detta forumet... :-D*

Alla svenska som går att hyra finns nog på köp&sälj på www.formelford.net. De flesta som har bil brukar kunna tänka sig att hyra ut dem för ett eller två race innan affären går igenom. Man brukar få lägga deposition på priset bara om man skulle sätta den i armco't.

Du får nog räkna med att du inte kommer vara så snabb de två första loppen, särskillt inte om du inte har en riktigt ny bil, ett kompetent team, ordentlig set-up utrustning, samt varit i sverigeeliten i go-cart.

Min rekomendation hade nog varit att köpa en bil då de faktiskt kan fås rätt billigt (under 100.000) och köra en säsong, lära dig meka och komma in i det hela. Särskillt om du inte kört formelbil innan och definitivt om du inte tävlat kart.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Allmänt banåkaforum
744 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande