Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1830 besök totalt |
SÄLJES: Volvo 240 GL TURBO -88, med väghållning, utan motor
Volvo 240 GL Turbo -88 ![]() Säljer nu min projektbil pga båtköp, för lite tid och platsbrist i garaget. Karossen är en Vanlig Volvo 240 GL -88B som är registreringsbesiktigad med en B230FK. Det sitter lite väghållningsgodis på den Chassi: Lesjöfors sportfjädrar Bilstein Sport Superflex bussningar runt om 23mm krängningshämmare fram 23mm krängningshämmare bak SAM Fjäderbenstag Ambulansstag GT stag Bromsar Renoverade original 4-kolv ok fram Renoverade original 2-kolv ok bak Slitzade original Bremboskivor Greenstuff belägg runt om Stålomspunna bromsslangar Ny huvudbromscylinder Bränslesystem: Ny original tankpump matar en ca 2L catchtank. Där efter sitter 2st Biltemapumpar som matar motorn. 10mm soppaslangar. Detta räckte till att bottna 788cc spridare på etanol vid 2bars laddtryck. Drivlina: Getrag 260 med omsvetsad sprängkåpa för lutande rödblock. Växellådan är körbar men läcker lite olja och krånglar lite vid nedväxling från 5 till 4. Hydraulisk koppling med omsvetsad pedal. Elsystem: Något rensat orginalsystem. Motorhärvan är seriöst hemmabyggd för VEMS styrsystem. Inredning: Inredningen är rensad och avgasmattor skrapade, det som återstår är dörrsidor fram, tak och instrumentpanel. Baksätet är ingenlagt med popnitad plåt. Fina vinterdäck och sommardäck på plåtfälg. Kaross: Mycket lite rost. Höger fjäderbenstorn är seriöst ombyggt för att rymma en K27 på original 940 grenrör. Bilen säljes utan motor, kylare och avgasystem. 15000 kr Bilen är vansinnigt rolig att köra och ligger mycket fint på vägen. Delarna som sitter på bilen har max gått 500mil. Perfekt utgångsprojekt där mycket redan är gjort. Jag har mycket bilder på bilen och vad som är gjort på den i min projekttråd http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20434&postdays=0&postorder=asc&start=0 http://www.youtube.com/watch?v=GHol13aTy2A 0701719298 Bilen finns strax söder om Norrtälje _________________ Henrik Borgström |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1830 besök totalt |