Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1122 besök totalt |
356- Replika?
Nån som har några erfarenheter att dela med sig av? Vilken typ1 foolka är bäst att utgå från? Vilka kit har bäst passform? Länk till bra sida med mycke bilder på nått bygge, så att man ser hur man ska gå till väga. ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
Jag hade kontakt med en tysk firma för många år sedan.........man jag kommer inte ihåg vad dom heter....
![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
Hej. Jag har ägt 2st 356 replica förut, dom hade kaross ifrån ett företag som heter: Roadline.
Vad gäller årsmod på chassi så tror jag att det var före -69 som gäller, efter som senare modeller har fjäderben fram som ställer till problem. Minns att karosskit var väldigt dyra när dollarn stod högt typ 50kkr, säkert bättre priser idag ![]() _________________ Andreas Zolnir |
67 kom bl.a. skivbromsar fram, 4 bultade hjul, tvåkrets bromssystem och ökad spårvidd.
68 kom 12V system och dubbelledad bakvagn på halvautomaten. 71 kom Mac Pherson fram och alla hade dubbelledad bakvagn. Så 68 är ju en bra årgång. Då slipper du konvertera till 12V och du får skivor fram. Nu finns det iofs satser så du kan bygga om en tidigare modell till skivor. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
Hittade länken till Roadline: http://webserver.mphy.lu.se/roadline
om den kan va till någon hjälp. _________________ Andreas Zolnir |
Lite OT... men jag kan lika gärna berätta om min idé till 356:a... En rörram med en hembyggd framvagn med dubbla A-armar och den dubbelledade bakvagnen. Sen ska karossen vara blå med vita scallops. Fälgarna ska vara blankpolerade centerline... Motorn ska givetvis vara en turboladdat boxerfyra med insprut.
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1122 besök totalt |