Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1360 besök totalt |
959:an gjorde ju dock onekligen ganska väl ifrån sig i Paris-Dakar för ett antal år sedan... Men, vi kanske ska se Touaregerna som tävlar som "nästan-Cayenner"? De är ju trots allt oerhört närbesläktade. _________________ ![]() |
||||
Kan det inte vara så att VW och Porsche har en liten deal att inte tävla mot varandra? om nu Porsche nånsin har haft för sig att börja tävla med Cayennen. Men visst skulle väl bileleändet bli lite lättare att acceptera om dom tävlade med den. Finns Rothmans fortfarande förresten?
_________________ 911SC -82 |
||||
Förmodligen är det precis som du säger, att Porsche och VAG har en deal kring detta - rimligen över en tidsbestämd period. Angående Rothmans, de ser ut att finnas fortfarande, ja: http://www.rothmansinc.ca/ Touaregerna verkar väl gå hyfsat bra hittills (även om tävlingen ju knappt har börjat, så man ska väl inte säga för mkt än). ![]() ![]() Läs mer här: http://www.volkswagen-dakar.com/ _________________ ![]() |
||||
Så abnormt stor skillnad är det väl inte - däremot skiljer det ju något enormt under "skalet". Personligen anser jag att de borde köra i det närmaste standardbilar om de ska kallas vid sina "civila" modellnamn... Visst, kanske lite justeringar vad gäller chassi och dylikt kan vara på plats, men att i praktiken släppa ut en helt annan bil känns lite som falsk marknadsföring. Oavsett märke. ![]()
Vet iofs inte om jag tycker just Pajeron påminner så mkt mer om gatversionen heller... ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Det finns sådana klasser med i Dakar, men som vanligt så får den största klassen mest publicitet..... vilket ju även detta inlägg visar... och kraftigt ombyggda bilar, ja det är ju det vanliga när det gäller all racing och rally. Så det är ju inget nytt varken nu eller förr...... |
||||
Så sant. Ville heller inte påskina att det var ngt nytt, men tråkigt när det i praktiken inte finns något på bilarna som är i närheten av "gatustandard". Om jag inte minns helt fel så var betydligt mer av gatustandard på dessa bilar för ett tio-femtontal år sedan, ex. 959. Dock givetvis med annorlunda chassin, etc. Att däremot "bygga om" en bil som Race-Touaregen från gatuversionens självbärande uppbyggnad till en bil byggd kring en rörram känns...tja, lite fel...(inte ur rent praktisk synvinkel förstås, men ur en etisk dito). ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Poäng till dig... jag tänkte på "gamla" tiders Pajero ![]() Balla bilar och sjävklart ska man göra specialbyggen i rally/racing, men om man nu ska döpa dem efter nån produktionsvagn så tycker jag allt de bör delar iaf utséende... _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Tja, personligen tycker jag det är strunt samma om man är radikal och bygger en riktigt användbar rörramsbil mot när man bygger en helt standardutseende SuperTouring bil som ändå inte har en skruv egentligen gemensam med ursprunget.... tycker nästan det är mer ärligt med rörramsbilen..... Och så ser det så mycket ballare ut ![]() ![]() |
||||
_________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1360 besök totalt |