Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1441 besök totalt |
Nürburgring den 15 september någon?
Är det någon här som ska åka ner till den 15/9 då det är en riktig trackday utan turistbilar? Går att boka genom RSR tror jag. Har själv bokat in mig idag... _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
Re: Nürburgring den 15 september någon?
En länk hade smakat fågel! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
_________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
Hade varit roligt men 6 lappar är inte helt gratis. Som jag ser det blir det typ 09-16 sen är det öppet för allmänheten.
om någon har erfarenhet av RSR och deras trackdays på NS så sälj gärna in konceptet! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jo, det är mycket pengar, men skillnaden mellan dessa trackdays och vanliga turistdagar är enorm. Man slipper motorcyklar, semesterfirare, turistbussar osv. Dessutom är det oftast bara runt 100 bilar totalt, vilket gör att det aldrig blir trångt på banan.
RSR är nästan alltid inblandade i dessa evenemang. Det brukar vara ett joint venture mellan RSR och någon annan. I detta fall tror jag att det är "The Nürburgring Experience" i England som arrangerar. Har varit på 5-6 st av dessa trackdays (olika arrangörer som Gran Turismo, GRC, RMA) och de är alltid MYCKET bättre än vanliga turistdagar. RSR är mycket duktiga på detta (och det tycker de själva också). De har även ett antal bilar att hyra ut om man inte vill köra med sin egen bil (hög självrisk om nåt händer). Man kan ju passa på att besöka Spa Francorchamps också. Även detta är en mycket rolig bana. Läs mer här: http://www.rsrnurburg.com/index.php? ![]() och här http://nurburgringuk.com/n100.php ![]() _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
Trackdays
Har också kört ett antal trackdays på Ringen. Priset hänger ofta ihop med antalet bilar. Manthey har 80 bilar Porscheklubben 180... Priset påverkas av hur länge det är öppet, vissa trackdays är 8-14 andra längre. Vidare är det olika upplägg när det gäller mat och uppehälle, fri instruktörstid mm. Antalet bilar är mindre än på Touristenfahrt, förarna är jämnare och det är inga MC (dom har egna trackdays). Man kan köra fulla varv med hela rakan öppen och behöver inte åka av varje varv som på TF. En annan sak man ska tänka på är att försäkringsvillkoren kan vara annorlunda på Trackdays kontra TF. _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||
Re: Trackdays
Nu förstår jag ingenting! ![]() ![]() ![]() onsdagen den 15/9 skulle ju banan vara öppen för turiståka och Scuderiakursen börjar väl då och i deras program står det att de har körning åtminstone från kl 12:15-18 på nordslingan under turiståkning. Men på ringens hemsida står det att turiståkningen är öppen från kl 16:15-19:30. Vad ska de "stackars" Scuderiakursdeltagarna göra på em fram till kl 16:15? Eller tror ni att de får köra tillsammans med Trackdaydeltagarna? Det verkar ju också skumt! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Re: Trackdays
För Scuderiadeltagarna är det business as usual denna dag, skillnaden för övriga är att turistpoolen bytts ut mot trackday fram till kl 16 _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1441 besök totalt |