Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3872 totalt) |
Har en Go-Kart från 1987 hängandes på väggen.
Inser att jag aldrig kommer att orka sparka liv i den. Den har varit med i SM när det begav sig, så den är verkligen "Historisk". ![]() Små söta broms-ok och lika söta bromsskivor på framhjulen. Motorn är en 6-växlad Rotax 125 cc på cirka 40 hästar. Kräver en översyn innan den startas upp. Funkade sist jag testade den, men den surade stiftet ganska omgående. En hel hög reservdelar (motordelar) medföljer. Man lär inte bli insläppt på någon karting-bana med den här, men som is-räser borde den vara perfekt. Prisidé 3500:- Skickas inte. Den går inte ner i en normalstor brevlåda. Ring eller skicka röksignaler. /Peter 0737-808045 _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||
Bilder och mer info!! _________________ Peter Franzén Nissan 200SX V6 SSK-racing klass3 MB SLK230 Kompressor sommarbil |
||
Det var det jag väntade på, men nu orkar jag inte vänta längre. ![]() _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||
Håll fast vid den ett tag till, om den är i gott skick så blir det bara roligare med åren att ha en klenod. Gamla kartar från 80-talet som inte är slutkörda är lätträknade och svårfunna. Men annars, om allt är helt på den (inkl ramen) är 3500 kr inga pengar att tala om.
Jag har själv kvar en gammal Nat A 100cc Tecno -90:a som gått ett (1) race, närmare bestämt SM 1990 med mig bakom ratten. Testade den på vanlig racingbana en gång, körde korta slingan på Kemora, FI med högsta tillgängliga utväxling, runt 120-130 km/h borde det ha varit. Full gas hela varvet runt så det blev även snitthastigheten ![]() Sedan totalrasade maskinen efter tredje varvet så jag fick byta allt rörligt i den... Rotaxmotor & frambromsar borde innebära att det är en Formel C. Har testat en sådan en gång. Kör skiten av det mesta! MVH Jonas P.S: Isracing med kart är kul, men man kör slut på ramarna rätt snabbt. _________________ Jonas Thiger Porsche 997 GT3 -08 Porsche 964 turbo -91 SÅLD! Porsche 964 C2 -90 SÅLD! PCS 4205 |
||
Jag får köra den på Lockarp om jag skruvar på "bumpers".
Man ska ha sånt där för att förhindra att kartarna klättrar upp på varandra. Här är en bild på monstret: (Som är en "All-Kart") ![]() Extremt dammig. ![]() _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (3872 totalt) |