Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4753 besök totalt |
BMW 2002 -72 "Långtidsprojekt"
Jaha, då är man med med 02:a igen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Utgångsobjektet (före demontering av buren): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Den våta drömmen är någonting sånt här: ![]() Men som sagt, det ligger låååångt fram i tiden. Kommer dock att pyssla på med bilen och uppdatera tråden när det känns motiverat ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
Trevligt med ännu en 02!
![]() Är det en gammal nationell bil? I så fall brukar det kunna sitta trevliga saker i motor, låda, diff, styrsnäcka, väghållning..... _________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
Trevligt med ytterligare en räddad 02:a. Ser fram emot att se denna på Brostugan om nått år då!
![]() //Micke |
Nja, det är förmodligen en gammal Standard A (tror jag det hette
![]() Brostugepremiären 2014 kanske...? ![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
En sjuk tanke har dykt upp...
![]() ![]() En ylande MC-motor på 14.000 varv i baksätet vore ju rätt skoj ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
Motorfrågan ska jag fortsätta fundera på, har eventuellt fått korn på ett par Weber 45:or, den vägen är ju också ganska trevlig att gå... Hur som helst ett senare problem, rostlagning har högre prioritet.
Jag har i alla fall fått ett pris på breddningen som syns på den svarta Alpinan längre upp i tråden. 675 Euro + frakt. Inte alls så blodigt som jag befarat ![]() ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
Jag tycker absolut du ska sattsa på webrar istället för MC-maskin. Och självklart ska du slå till på den breddningen, kommer blir hur fet som helst! Vad heter breddningen?
|
Det känns faktiskt som att det blir M10 i någon form... Mer rätt på något vis. Och enklare att besikta med
![]() ![]() http://www.bmw02.de/GRP.74.0.html?&a _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
Vill även tipsa om denna sida
http://rpglasfiber.com/ om jag tar tag i ännu ett 02 bygge blir detta Gr2 kit,men det finns en hel annat roligt tex can am breddare. _________________ Mikael Lindberg |
Tackar för det tipset Micke
![]() ![]() Ja, det skulle vara kul att få åka med en sväng i din bil, då är man väl fast på riktigt sen ![]() _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4753 besök totalt |