Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1506 besök totalt |
Förslag: Batchuppladning av bilder
Dagens bilduppladdning är ljusår trevligare än den gamla (minns inte när Magnus fixade den, tiden går...). Men efter att ha använt den till 60 bilder nyss så så blev det lite enformigt (men enkelt iofs). Jag skulle gärna se möjligheten att kunna ladda upp en hel hög med bilder i en .zip .gz .tar eller liknande och få alla bilder hanterade på samma sätt (dvs loopa igenom dem). När presentation sen görs på uppladdnings popupen så vill jag kunna klicka på samma val som idag men det skall då producera BBcode för alla bilderna på en gång (oavsett om det är 5 eller 250). Jag vet att det finns phpkod att gräva fram för detta men det ska ju upplevas tillräckligt intressant och generellt så vi kan skapa motivation hos Magnus (eller nån som kan kasta ihop nåt till hjälp). Jag gissar att bilduppladdningen är tillräckligt fristående så nåt sånt här inte krånglar till tankarna på phpBB3. Nåja, jag laddar upp bilder så sällan, men jag njuter av massbildsinläggen och vill gärna att det ska fungera så smidigt som möjligt för de som vill bidra. |
||
Re:
Packa upp till tempmapp och loopa igenom filerna så gott det går med de options som satts (låter enkelt men kräver tid/joxande om man inte kan kopiera nåt rakt av). Men jag googlar också kodsnuttar för alla småsaker jag gör (fast de på jobbet har inte fattat det..), sen bygger jag phplego tills det fungerar ![]() |
||
Går det att stjäla nåt härifrån?
Det brukar fungera rätt bra på den siten, vi länkar mycket skit till Pratabas.se på så vis ... http://www.postimage.org/index.php?u _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1506 besök totalt |