Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Honda Civic röd 92a, B19
2013 besök totalt
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Nu har jag bestämt mig för att sälja min Civic.
En del av det som är gjort med bilen står nedan. Har ni några frågor så är det bara att höra av sig.
Motorn är inte bänkad men har inga problem att köra i från en Honda S2000 på rakan.
Jag har kört under 1.03 på Kinnekulle ring.

Bilen är inställd i ett garage utanför Lidköping för vinter förvaring men är påställd månaden ut inför eventuell provkörning.

Drivlina:
omfodrat B16 block 85mm borr, eagle vev 84.7 i slag 1923cc,
Rocket M22 kammar och ventilfjädrar, CP kolvar och Eagle stakar, ITR insug portat som Larry(theoldone.com) rekommenderar. Lättat svänghjul ITR koppling, 5Zigien grenrör med 2.5" anslutning mot avgassytemet, Moroso oljetråg. OEM lager och nya packningar. Vattenpump och oljepump. Allt dokumenterat. LSD och 2.5" avgassystem. Bilen klarar 95db kraven.
Stort vattenkyl ock 19 raders oljekyl.

Chassi:
KW variant 2 coilovers, justerbara i höjdhet och hårdhet.
Kan fås med varierande fjäder konstanter.
Fram: orginal (44-70N/mm), 90N/mm och 100N/mm (sitter på)
Bak: orginal (26-32N/mm), 50N/mm och 70N/mm (sitter på)
Bra kompromiss mellan hård gat körning eller mjuk ban körning.

Fram: VTI hjulupphängning och styrväxel med ES bussningar, Skunk2 övre bärarm
Nya undre spindelleder och nya hjullager. Honda Legend bromsok
målade i bilens färg med Carbotech XP8 belägg och MG 282mm MG skivor.
Fjäderbensstag (förstärkt), VTI krängningshämmare.
Bromsarna funkar bra för bankörning uran några problem.

Bak:
VTI hjulupphängning med ES bussningar. D2 toe stag. SPC camberstag och OMNI undre länkarm med nya ES bussningar (sitter inte på just nu)
VTI bromsok med adapterplatta 260mm skivor (VTI 239mm) och Carbotech bobcat belägg. ITR krängningshämmare med förstäkningsstag mellan infästningpukterna för undrelänkarmarna och infästning för krängningshämmaren.

MIM 16" fälgar ET 35, 7.5" breda med nya fram däck och 1 år gammla bakdäck dim 205/45 16.
Kanske kan skicke med Toyo R888 205/50 15 på fälg. 2st nästan nya och 2st halvslitna.

Kaross: Rostfri kaross röd och omlackerad för ca 5 år sedan, R-81 (Sikken 3946-2) Tyvärr lite rost på bakluckan, inget som syns direkt mycket nu.
Spoon vinge som är justerad för perfekt passform lackad i bilens färg.
Mugen frontläpp i polyuretan ej lackad = svart.
Nya baklampor, har även klarglas fram lampor i kartong.
Sidokjolar är hos lackeraren och väntas på omlackering och kommer monteras direkt dom är klara eller skickas i efterhand, sitter svarta på bilen nu.
Alfa Romeo 156 backspeglar lackade i bilens färg med egentillverkade backspegelplattor svarta. Orginal backspeglar lackade i bilens färg med svarta backspegelplattor skickas med om så önskas.
Framrutan byttes hösten 2009.

Inredning:
orginal grå inredning med vissa detaljer lackade svarta. Ny MOMo ratt hösten 2009 med Snapp off rattnav. Oljetemp, oljetryck och bredbandslamda mätare. Omex sequential shiftlight. Förarstol i glasfiber, passagerar stol från en Del Sol.
Panasonic 888 stereo 4" sony explode framhögtalar Sony 6*9 sony explode högtalare i hatthyllan.

Övrig info: Besiktigad utan anmärkningar.
Har en glasfiberhuv som skickas med, har även en del bra att ha saker som säkert kan skickas med. Jag har säkert glömmt bort massor i annonsen
så fråga om du undrar något.

Bilen är i väldigt bra skick.

Pris: 56000sek som den står eller bud.
Eller 61000sek för allt som står med i annonsen.

Mvh, Per Axblom, 0736- 22 58 62, axblom@gmail.com

SÄLJES: Honda Civic röd 92a, B19
2013 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande