| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Lättad Porsche 944 -84
|
1950 besök totalt |
|
Porsche 944 1984 N/A EVo Eftersom mitt liv numera ser lite annorlunda ut än när jag började detta projekt och att jag helt enkelt har tappat motivationen, så funderar jag på lite olika alternativ som jag kan göra med min 944. Ett av dem är att sälja den till någon annan entusiast som kan låta projektet leva vidare och plocka tiondelar på banorna runt om i Sverige. Men jag har egentligen inte bestämt mig helt ännu, utgången på beslutet beror väl mest på vem som köper och vad han/hon har tänkt att göra med den. Och givetvis vilka bud som uppkommer. om den säljs så bistår jag givetvis med tips och tankar, och följer gärna med lite i projektet. Jag har kört med den lite och det fungerar fint, dock, som alltid vid sådana här byggen, är det ju lite småfix kvar. Jag reg.besiktigade den häromdagen och fick en del anmärkningar. Men jag har kontaktat SFRo och vad jag förstår så ska det i mitt fall vara tillräckligt att byta bromsar på den för att kunna besiktiga den som ett ombyggt fordon. Det är två av dom tre nedre punkter som måste uppfyllas för att den ska kunna besiktigas som ombyggt fordon: 1. Annan motor+drivlina 2. Annan styrning 3. Andra bromsar Det sitter ju idag en styrväxel från en 924, så det smidigaste borde väl vara att byta bromsar. Jag håller på att åtgärda felen efter hand, så ser jag gärna att buden blir något högre beroende på hur långt jag kommer. Att prissätta ett sådant här bygge är jättesvårt, men runt 55-60t känns ganska ok. Eller ge ett bud om det verkar fel. Men nu till det intressanta: Renoverad motor. Balansaxlar bortplockade. Glasfiberdörrar med plastrutor och skjutlucka på båda sidor. Glasfiberhuv. Glasfiberskärmar fram. Turbo/S2 glasfiberfront med GTS lampor, dimljus utag omgjorda till lufthål för bromsar. Fullbur. Polycarbonaterutor. Ny framruta. Nya bakdäck. Renoverad växellåda. Urplockad inredning. Renskrapat och vitpenslat underrede. Ny lack utv. Och invändigt. Skattad och besiktigad, med, som sagt, anmärkningar. Bussningar i olion. Styrväxel från Porsche 924. OMP ratt. OMP förarstol. LUKE-6p bälte. Stolomspunna bromsslangar. Lättviktsbatteri på 30Ah. Brandsläckare. Totalt genomgången, allt blästrat och pulverlackerat. Vikt: cirka 930kg utan bensin. Surfa in på min byggtråd på här rejsa.nu för fler bilder. mvh Morgan Staaf 0739-853678 _________________ Morgan Staaf |
![]() |
SÄLJES
|
1950 besök totalt |