| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ATL tankar
|
1264 besök totalt |
|
ATL tankar
Vet någon om det finns godkänd firma i Sverige som utför besiktning av ATLs tankar för att förlänga godkännandedatum eller är det USA eller möjligtvis UK som gäller? Det påstås att det är lika "billigt" att köpa ny tank, av några jag pratat med... _________________ Jocke Glaés |
||
|
_________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||
|
Re:
Stämmer att Sellholm hanterar detta men om jag minns rätt så måste de skicka tanken till UK för koll och nytt datum som då förlängs med 3 år från utgångsdatum. Detta kostar en bra slant som förvisso är billigare än en ny tank men för min del hade det betytt 2,5 säsong iom att datumet gick ut mitt i sommaren på den gamla tanken = dyr lösnin utslagen per säsong. För mig blev därför bästa lösningen att köpa ny tank via Sellholm som var väldigt hjälpsamma. Mitt tips är mao att ringa dem och kolla. _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||
|
Tankarna är väldigt mycket billigare i USA.
Leta rätt på en återförsäljare i närheten av någon som skeppar containers. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
ATL tankar
|
1264 besök totalt |