| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Moton chassin till alla bilar med 15% rabatt!
|
1727 besök totalt |
|
Fram till december så kan jag erbjuda hela Motons sortiment till 15% rabatt! För de som inte känner till Moton så kan man väl kort och gott säga att det är oerhört fina stötdämpare med extremt stor framgång inom racing. Mer info här: http://www.motonsuspension.com/ Finns i 2-vägs, 3-vägs och 4-vägs-utförande till de flesta bilar. Separata behållare osv. Kan erbjuda kompletta paket med fjädrar och tender/hjälpfjädrar från Eibach alternativt enbart dämparna. En typisk dämpare ser ut såhär:
Allmän info: Kommer med 60 mm fjädersäten. Funktion: Monotube design with seperate reservoir Fördelar: Better heat distribution, large main piston for quick response. Easy to adjust, bump and rebound adjusters can be placed in same spot for quick adjustments without taking the wheels off car. Easy to change springs especially on McPherson struts. Funktion: Adjustable Gas Pressure Fördelar: Added lifting force, able to run softer springs without bump stops or packers. Stabilizes platform when cornering, pitch and squat control without the use of stiff springs. Smoother over bumps and more traction due to softer springs Adjustable between (6-20 bar) (100 - 350 psi). Funktion: Blow off valve system Fördelar: Blows off at big impacts. Very smooth over Curb stones, car is easy to control. Saves drive shafts, wheel bearings etc. Funktion: Rebound adjuster closing off Fördelar: Precise and repeatable. Each change is noticeable to the driver when adjusting orifices the rebound adjuster. Funktion: Non preloaded valve stack. Fördelar: Smoother response without becoming harsh. Better tyre wear, tyre temperatures and traction. Funktion: General Design. Fördelar: No revalves needed due to large adjustment range, proven reliability, easy to work with, very responsive to any adjustment change, no service and oil change needed during racing season. Cost effective and more time for other issues during racing weekends. maila mig på gustaf@revline.se för mer info och prisuppgifter. (ps. Magnus har godkänt inlägg) _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
|
Ser ju intressant ut. Kan Du inte slänga upp lite teknisk info som diameter på fjädersäten och annan generisk information. Du får gärna skicka en indikation vad ett kitt, utan fjädrar, skulle kosta till en M3E46 till mig.
_________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
|
Vem har agenturen på dessa i Sverige/Skandinavien?
Dvs var skickar man dem sen när man vill ha dem renoverade/omshimsade osv? |
||
|
Re:
Har lagt upp mer information. Dock på engelska som jag hoppas går bra. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
|
Re:
Jag är ÅF. Ska de renoveras skickas de till huvudkontret i Holland. Normalt sett behöver inte Moton-dämparna shimsas om då de har mycket brett justeringsregister samt justerbart gastryck. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
|
Lite snabbt googlande hittade jag dylikt så man får en indiation på priser, se
http://www.turnermotorsport.com/html Sen TROR jag inte på ett för stort justerband utan damparna måste vara någulnda avstämda till biles vikt, däck, fjäderhårheter mm mm. Om så inte är hallet blir stegen i dämparna jä... stora. _________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
SÄLJES
|
1727 besök totalt |