| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fjädrar till Öhlins.
|
1877 besök totalt |
|
Fjädrar till Öhlins.
Hej på er, är rätt färsk på det här med banåkar bil. Men håller på att skruva lite, och har införskaffat mig ett par ställbara Öhlins framdämpare. Har försökt kolla lite i listor och sånt. Men fattar inte speciellt mycket av konstanta tryck och allt. Är det någon/några som har förslag på fjädrar? Bilen är en Volvo 855 som är tänkt att åkas med på bana, men skall även funka på gata. Kommer antagligen bli ställbara Öhlins bak också (om det har någon betydelse). _________________ Christer de la Dette
|
||||||
|
Re: Fjädrar till Öhlins.
Jag kollade på dessa Öhlinsdämpare också. är det dessa som passar med någon sorts orginalfjäder? alltså ingen coiloverversion? dessa stötdämpare skulle jag _tro_ passar bäst med öhlins egna fjädrar. jag kunde inte få fram någon dämpardata på dessa dämpare heller. utan dämpardata är det svårt att säga hur dom fungerarl men jag skulle tro att dom är lite väl mjuka för bankörning. bara mina dock.
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Helt rätt. Det är inga coilovers, utan det skall vara "vanliga" fjädrar.
Har inte heller några data. Men vad jag vet är att det är Volvos original från BTCC eran med 850. Dem fanns som tillval på R-bilarna. _________________ Christer de la Dette
|
||||||
|
Re:
Är det såpass? då har nog jag fått fel information..
dämpardata vore skönt att fåtag i.. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Re:
Inte helt säkert. Kanske rent av jag som har fått fel information. Skall gå ut och se om jag kan få fram några data av vad som står på dem. _________________ Christer de la Dette
|
||||||
|
Re:
Vore mycket intressant faktiskt, riktigt nyfiken på vad det är för grejer _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Re:
Hmpf! vore ju kul om Öhlins kunde dela med sig av vilken fjäderhårdhet dom är schimsade för iaf _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Fjädrar till Öhlins.
|
1877 besök totalt |