| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
BMW 2002-motor på Tradera, BRA ATT VETA OM DEN:
|
908 besök totalt |
|
BMW 2002-motor på Tradera, BRA ATT VETA OM DEN:
http://www.tradera.com/BMW-2002--auk BRA ATT VETA OM DEN: * Kolvar: motorn har inte smidda Mahle-kolvar, den har standard tii-kolvar för E12-topp. * Kamaxel: det står Schrick på kammen, men enligt säljaren är det inte en Schrick utan nån slipad kam. Dvs oklart vad det faktiskt är. * Torrsump: det står att motorn har torrsump, men den har bara ett toppsumpstråg, som dessutom verkar vara hemmagjort. Pump med mera saknas. * Toppen verkar vara standard E12. (Det utlovades inget om toppen i annonsen, men det kan vara bra att känna till.) För övrigt så satt inte motorn i en March år 1972. (March körde med Schnitzers 16-ventilare år 1972.) Den har suttit i en March 722 som kördes i en racercup runt år 1999, men just denna motor verkar vara ett hemmabygge. Hur vet jag detta då? Jo, eftersom säljaren inte svarade på fem (5) mail under anbudstiden, krävde jag att få se fler bilder innan köp. När jag fick se bilderna insåg jag att motorn inte motsvarade beskrivningen. Jag backade ur affären och nu är motorn ute på annons igen. _________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
![]() |
SÄLJES
BMW 2002-motor på Tradera, BRA ATT VETA OM DEN:
|
908 besök totalt |
