Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3178 besök totalt |
F1 Interlagos
Det börjar dra ihop sig, näst sista loppet. Vem håller nerverna bäst i styr? Kommer Redbullarna att köra ihop igen? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re: F1 Interlagos
Hoppas kan man ju alltid. Så kaxig som Vetteltrasan varit ![]() Nää men jag hoppas att OM nån Red Bullare vinner så blir det Webber. Tänk vad tiderna ändras , har liksom aldrig gillat Webber förrän Vettel började jävlas med honom i Teamet. Han var ju iofs kanon i Minardi och så men annars ......nja. Hoppas skinkan tar ihop sitt psyke och gör något bra nu. Alonson har ju kanonläge men är så osympatisk. Haha många åsikter man kan få äta upp i efterhand men det bjuder jag på ![]() Ffffpännande blir det! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Förra säsongen var Vettel en av favoriterna. Men inte i år. Hoppas på Webber, fint avslut på sin karriär. Tror inte han får den här chansen igen.
Alonso är vass, likaså Hamilton. Schumi kan blixtra till om det går hans väg och Kubica tycker jag har sett bätte och bättre ut. Kommer att bli svårt för Webber, men håller tummarna. Bästa säsongen på mycket länge med högt underhållningsvärde. Go Webber! ![]() _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
Re:
Det sa folk om Button åxå. Se hur det gick i år , han va med ganska länge. Men jag håller med till viss del och hoppas han får ta hem hela klabbet! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Hehehe, Petrov krashade ut i FP1.
Man tycker synd om han men det är aldeles för lätt att vara skadeglad, allt bara går fel, frågan är om han ens är kvar i ett av dom lägre stallen, han tillför visserligen rätt mycket pengar... _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||
Massas bil tålde tydligen inte att man skumpar hårt över bankanterna. Kontakten mellan motor och hjul upphörde. Spännande att se om Alonsos maskin håller hela vägen.
Nån som vet vad Hamilton gör som inte Button kan åstadkomma? Är det bara att man måste "vrida nacken" av bilen för att den ska gå fort? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Hamilton är en racer, button är en primadonna. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Det var då ett j-la gnäll om alla förare... Om jag var tvungen att sitta ner och ta en öl med någon av dem så tror jag att Alonso skulle vara roligast att snacka skit med...
![]() Webber till Ferrari är ett rykte som går just nu för övrigt... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Det där håller jag inte med om. Däremot håller jag med Sörpan om att det är ett jävla gnäll om förarna. Button, är väl rakt inte en primadonna. Ödmjuk, lite robotaktig i sitt körande. Väldigt konsekvent. Gnällde inte och härjade när Hondan var kass. Har nog just nu drabbats av att bilen just nu passar Hamiltons körstil bättre. De kör fruktansvärt olika, och vill ha bilen olika. Var väl mer åt andra hållet i början. Håller på Webber helt klart i toppstriden. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
Re:
Nä håller med, min kommentar var lite mer ett försök att kasta bensin på elden. Men tycker ändå Hamilton gång på gång visar att han kan vrida prestanda av bilen nästan hur den är inställd till skillnad från Button som kräver en perfekt inställd bil för att han ska våga/vilja köra lika hårt. Jag vill ha en sport med känsla i, lite mer James Hunt och lite mindre syklubb så jag tycker inte Button är spännande att titta på helt enkelt. Men även han har haft sina gyllene stunder i år med galna satsningar på helt andra set-ups och med chansningar när det gäller strategin vid regnlopp så helt värdelös är han inte. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Re:
Inte helt omöjligt resultat. Hoppas nog lika mycket på Kubica fast det är en högoddsare i mina ögon. Gillar inte Alonso eller Ferrari, så om han går bort tidigt blir det inte jag som gråter ![]() _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
Hülkenbergs bil lär bli spännande på torrt väglag, skulle jag tro. Skulle inte förvåna mig om den slår igenom lite här och där.
Hans kvalvarv såg ut att ha varit nära gränsen. ![]() Rickard, Webber är ingen gubbe. Rena ungdomen... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Vilket utmärkt kval!!
Hejar inte alls på williams och mina lag gjorde kass kval (en förare i var klarde inte ens q3) men så grymt skoj för Hulkenberg och Williams! _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||
Re:
Han är hyffsat snabb, men hade tur med timingen och att hans däck blev varmare än de andras som halkade runt på halvkalla slicks. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3178 besök totalt |