Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
7925 besök totalt |
SÄLJES: Porsche 944 1984 N/A EVO I, 930kg. Bes. godkänd
Porsche 944 1984 N/A EVo Eftersom mitt liv numera ser lite annorlunda ut än när jag började detta projekt och att jag helt enkelt har tappat motivationen, så funderar jag på lite olika alternativ som jag kan göra med min 944. Ett av dem är att sälja den till någon annan entusiast som kan låta projektet leva vidare och plocka tiondelar på banorna runt om i Sverige. Men jag har egentligen inte bestämt mig helt ännu, utgången på beslutet beror väl mest på vem som köper och vad han/hon har tänkt att göra med den. Och givetvis vilka bud som uppkommer. om den säljs så bistår jag givetvis med tips och tankar, och följer gärna med lite i projektet. 65000:- Eller ge ett bud om det verkar fel. Men nu till det intressanta: Renoverad motor. Balansaxlar bortplockade. Glasfiberdörrar med plastrutor och skjutlucka på båda sidor. Glasfiberhuv. Glasfiberskärmar fram. Turbo/S2 glasfiberfront med GTS lampor, dimljus uttag omgjorda till lufthål för bromsar. Fullbur. Polycarbonaterutor. Ny framruta. Nya bakdäck. Renoverad växellåda. Urplockad inredning. Renskrapat och vitpenslat underrede. Ny lack utv. Och invändigt. Reg. besiktigad med bur Besiktigad Bussningar i olion. Styrväxel från Porsche 924. OMP ratt. OMP förarstol. LUKE-6p bälte. Stolomspunna bromsslangar. Lättviktsbatteri på 30Ah. Brandsläckare. Lättare plasttank från en nyare 944. Totalt genomgången, allt blästrat och pulverlackerat. 930kg utan bensin och förare. Surfa in på min byggtråd här på rejsa.nu för fler bilder. mvh Morgan Staaf 0739-853678 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Morgan Staaf |
||||||
Vad är det för anmärkningar du fått på besiktningen?
Vad är det för däck som sitter på? Finns vagnsbok? Hur många hk ligger motorn på? _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Re:
Vad trevligt! Varför sälja din andra? Köp en till leksak... ![]() _________________ Morgan Staaf |
||||||
Re:
Hehe, hade ekonomi och garageplats funnits hade jag aldrig tvekat... Även intresserad av ovanstående uppgifter. _________________ Henrik Nilsson |
||||||
Re:
PM till eder äro skickat. _________________ Morgan Staaf |
||||||
Re:
[quote="errorwashere"]
+1 på den! //Tobbe _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||||
Re:
[quote="ebbOT"]
PM äro skickat. _________________ Morgan Staaf |
||||||
Jag håller på att fixar "det sista" innan registrerings besiktning den 8 april. Efter det så kommer det förhoppningsvis gå att köpa bilen gat-klar.
Bilen kommer att ha en "besiktningsläge" och ett "race/gat" läge. Man bygger smidigt om mellan lägena på några timmar med vanliga verktyg. Alla delar som behövs kommer att ingå. _________________ Morgan Staaf |
||||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
7925 besök totalt |