Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Renault Megane RS 8:29 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (24448 totalt) |
Ursäkta en okunnig själ men vad är det för skillnad på en R26 (inte F1:an) en R26.R och en RS 250? Alla tre är Meganner eller?
Det jag kunnat läsa mig till är att R26.R är en track-day-bil med diffbroms, plastrutor, bur, skalstolar och sexpunkt? Från fabrik? R26 är en GTI som det inte finns bur i? Eller? På vilket sätt skiljer de sig från RS 250? Har den också bur m.m.? Eller är den "bara" en ny modellvariant av Meganén? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Anar vi en liten gnutta intresse här... Micke, du har koll på att det är hopplösa "grävlingar" va. Din fråga spänner över både Megane II och III. Det står lite här: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault Lite info om MeganeIII: http://www.renaultsport.co.uk/roadca Lite info ang de "äldre" (utom R26.R): http://www.renaultsport.co.uk/roadca |
||
Nej. Aldrig. Just pga felhjulsdriften. Det är djävulens påfund. Men snabb är snabb och det skämtar man inte bort. Jag tänkte att det kunde vara värdefullt att veta vad som är vad. Iaf om man får en sådan där flåbuse i nacken eller om man - mot all förmodan - skulle komma ikapp en... Tack för hjälpen med info! _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Nåt håller på att hända, i morse när jag kom ut till bilen såg det ut så här!
Skämt åsido, måste säga att jag är grymt impad av Meganens prestationer redan i originalskick, visst håller jag med BTG om framhjulsfriften, för oss BMW tokar finns inte det på kartan men det är kanske dags att tänka om? Nja det tar ett tag till iallafall. Frågan är om dom finns till provkörning hos dom större drakarna eller om det snurrar runt ett fåtal för hela sverige. Det hade varit högst intressant att få testa en om än bara på gata under städade förhållanden. Skall bli VÄLDIGT intressant att följa Baguettemaffian i år _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Ang framhjulsdrift kan jag bara säga att det är väldigt stor skillnad på framhjulsdrift och framhjulsdrift. Ungefär som att det är skillnad på bakhjulsdrift, t ex Volvo 240 och en M3 CSL
Diffen gör helt enkelt underverk på Baguetten. Jag har kört förra versionen av Golf GTI (200 hk) på Ringen. Den bilen är verkligen FRAMHJULSDRIVEN, stor skillnad jämfört med Baguetten. Den stora nackdelen hittills med Baguetten är att det inte går att ställa camber i originalutförande. Framdäcken åker på rejält med stryk och känslan i instyrningen är inte riktigt på CSL-nivå EDIT: Härlig bild Johan! |
||
Tack för input och att du ändrat din signatur, jag har varit lite osäker på om du har en Baguette då signaturen pratade Bimmer..
Det här camberproblemet hur löser man det? Jag menar tuggar den däck på ett orimligt vis blir det lagom skoj i längden. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
På tal om signatur, avatar bilden Johan, det är kanske dax att lägga tomteskägget på hyllan, eller har det vuxit fast _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
jag är själv allergisk mot FWD.
Men jag kör just nu en Honda Civic Type-R Championship White. det är en specialutgåva med LSD diff. underbar att köra jämfört med min förra type r utan diffen. FWD bil som är rätt balanserad och med en LSD kan va snabb (som ni ser) sen att saab 900 har fått en att hata FWD tidigare är ju en annan femma. man får tänka om lite. som "peterF" sa så är RWD i fel chassie totalt hopplöst oxå. en odiffad osmidig RWD suger. men säger någon M3 CSL så kan ju både min honda och renaulten dra ett täcke över sig för där är RWD i sitt esse! _________________ Sammy Lundin |
||
Efter senaste besöket på Ringen (nu i helgen) kunde jag konstatera att det bakas som aldrig förr hos Renault. Baguetter överallt på Ringen, framstod nästan som den vanligaste bilen på Turistkörningen. Bara GT3or och M3 var nog vanligare än Baguetter.
|
||
Fick mess om 7,54 btg gällande minos super baguette. Den har oxå mer effekt, chassi, r-däck, osv. Sport Auto baguetten alltså, den som hvs körde 3,6 sek snabbare än originalet på 2,4 km korta hockenheim. Gissade tidigare i annan tråd att den minst bör klara 7.40-45. De är säker på god väg då detta var första körningen. Sweet info killar:-)
Med galladon på r-däck körde Mino 7.55 Helt klart är baguetten en skalp jagande underdog på NÜR _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Grymt, inte utan att jag börjar fundera på om en baguette till skulle rymmas i garaget |
||
Så sant så sant |
||
Nürburgring Renault Megane RS 8:29 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (24448 totalt) |