Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
11979 besök totalt |
åka på Autobahn genom tyskland, snabbaste vägen till Munchen
Hallå, jag ska åka från Malmö till Munchen på Söndag. Vilken e den snabbaste vägen dit? jag tänkte åka över Danmark. Tack för hjälp, påväg till tävling. _________________ Ronny Norr |
||
Re: åka på Autobahn genom tyskland, snabbaste vägen till Mun
Rent generelt så kommer du till samma punkt (tidsmässigt) om du tar rödby-puttgarden eller gedser-rostock? Men sedan så skall du ta dig öster över för att få fina nya vägar ner mot magdenburg-halle-nurnburg-munchen. De är mina ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Så autobahn e bättre i östra än västra Tyskland? _________________ Ronny Norr |
||
Nyare vägar i öst, och troligtvis minimalt med arbeten, mina erfarenheter är att alla vägar i söderut i väst har ex antal arbeten på alla vägar. Sen är Fredag 24:00-> att fördera att resa på tills sön 24:00 då släps den tunga trafiken på igen. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Re:
De knappa 20 milen mellan Berlin och Leipzig är det med få undantag fri hastighet. Berlin norrut mot Rostock vill jag minnas från resan i januari att det var ganska mycket begränsningar, kanske minns jag fel eftersom dimman till stor del omöjliggjorde ens skyltad hastighet. Söderut från Leipzig vet jag inte. _________________ Per Stohm |
||
Här finns en karta som visar hastighetsbegränsningarna på autobahnnätet. Blått=fri fart
http://www.autobahnatlas-online.de/L _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Lite för sent kanske, men jag har åkt sträckan Munchen-Puttgarden flera ggr senaste året, sist förra veckan.
Det rullar på riktigt bra om man kör: Munchen-Nurnberg-Wurzburg-Kassel-Göttingen-Hamburg-Puttgarden. Den funkar fint åt båda hållen. Tips om du ska ner till ringen: Åk INTE via Bremen, där är omfattande vägarbeten i ca: 8mil med både 60-80 långa bitar. Åk till Hannover-Dortmund och sedan till ![]() ![]() Mvh Magnus |
||
Re:
Glömde nämna att senaste snittet hem från Munchen blev: 126km/h, 86mil på 5h59min inkl två tankningar! |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
11979 besök totalt |