| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bromskylning vs Bilprovning
|
2 besök senaste veckan (5050 totalt) |
|
Är på gång att montera bromskylning med slangar och div. prylar... Någon som har koll på vad bilprovningen godtar? Dimljusen ljusen fram kommer att ryka, samt att bromssköldarna ersätts ( se bild )
_________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
|
DImljusen spelar ingen roll, sitter dom där måste dom funka men dom struntar i om dom inte finns, jag tog bort mina slangar senaste besiktningen så dom inte skulle gnälla på om det tog i, vilket det gör när man svänger mycket.
_________________ Viktor Starkman |
||||
|
Sitter dimljusen på på bilen måste de fungera.
På bilar som är helbilsgodkända gissar jag på att man inte ens får ta bort dimljuset, men de har inte klagat på bilprovningen. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
|
Tack för input.
Låter som man har ganska bra odds att klara bes. med bromskylning
Tror bilen är helbilsgodkänd med dimljus, men det ska väl mkt till att dom ska uppmärksamma en sån sak.. Trodde dom var mer kinkiga med att original bromssköld var ersatt med en plåtbit som inte täcker hela bromsskivan. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
|
Re:
Bromssköld är inget krav går lika bra utan
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Re:
Det är en lösning, men distanserna ligger på skrivbordet, så dom gör inte så mycket nytta , lite ot, men den bjuder jag på
_________________ Viktor Starkman |
||||
|
Mer OT, är det verkligen krav på att dimljusen skall fungera? räcker det inte att dom står rätt OM dom fungerar. Jag har alltid dragit säkringen och ingen har opponerat sig. Ja det är inte lätt med alla dessa paragrafer
Re:
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||
|
Har demonterat dimljusen och bromssköldarna på min bil. Fungerar utmärkt och har inte fått några klagomål på besiktningen. Det har funnits andra saker för dem att klaga på
Dvs du får utforma bromssköldarna som du vill och dimljusen kan du ersätta med luftintag. Det enda jag kan tänka mig att de har åsikter om är isf om slangarna ligger förnära framhjulen _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Hade inte tänkt på att de skulle kunna klaga på det här. Jag tänker ju ha dit slangar med sköldar på min nu i vinter. Finns inga dimljus på min så slangarna får sitta i det stora luftintagsgapet nere i fronten. Så dimljus kan de inte klaga på
Men slangarna? Är ju helbilsgodkänd...
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
OEM-liknande och snyggt monterat, inte en chans att nån kommenterar det (så länge som de kan göra sina kontroller, helslät undersida i plyfa tycker de nog är ivägen). Vilken inspektör har full koll på hur en CSL skiljer sig från en annan M3a? Min blå är också helbilsgodkänd...
Men jag har begränsat styrutslag för att inte ta i slangarna (som inte har hittat på plats på fem år...) |
||||
|
Re:
Visstja, det är ju original på en specialmodell av CSL'en Glömde det
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Är väll inget krav att dilmjusen ska fungera? Men OM de lyser så måste de ha rätt ljusbild. Jag rycker alltid säkringen till dem för att slippa få nerslag. (dock har de rätt ljusbild)
_________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||||
|
Någonstans är det ju så att de som besiktigar också är människor. När jag ringde till SBPs tekniska avdelning angående dispens för placeringen av DRL (daytime running lights) som inte går att montera på ett snyggt, eller för den delen fotgängarvänligt, sätt på en 968, så fick jag svaret att jag inte skulle fundera så mycket utan bara åka in på kontrollbesiktning och om det var några problem så kunde jag hänvisa till honom (Micke?).
Anledningen till ovanstående var att jag demonterat dimljus till förmån för bromskylning (och eftersom jag vägrar poppa upp fullyktorna följaktligen behövde DRL) och då även tagit bort bromssköldarna. Om någon brydde sig? Nej. _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2 besök senaste veckan (5050 totalt) |