Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Styra bilen i datorn på resor?
1109 besök totalt
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009

Trådstartare

Tjena!

Frågan låter kanske lite märklig, men jag tänkte att man kunde förena tråkiga hotellnätter i tjänsten med lite nöje framför laptopen som man ändå släpar med sig. Vad finns det att styra bilspelen med förutom gamepads? Jag har en Logitech Momo ratt hemma men den är för klumpig att släpa med sig, den går dessutom inte ner i datorväskan. Duger en gamepad med analoga spakar att köra bilspel med? Tänkte nrämast på Simbins Race eftersom man där kan köra Alfa 75 turbo på Svenska banor.

VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Freddo
Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005

Re: Styra bilen i datorn på resor?

Gustav_H78 skrev:
Tjena!

Frågan låter kanske lite märklig, men jag tänkte att man kunde förena tråkiga hotellnätter i tjänsten med lite nöje framför laptopen som man ändå släpar med sig. Vad finns det att styra bilspelen med förutom gamepads? Jag har en Logitech Momo ratt hemma men den är för klumpig att släpa med sig, den går dessutom inte ner i datorväskan. Duger en gamepad med analoga spakar att köra bilspel med? Tänkte nrämast på Simbins Race eftersom man där kan köra Alfa 75 turbo på Svenska banor.
Kanske något sånt här skulle kunna funka? Det går hjälpligt att ratta bil med PSX-kontroll, även om ratt är tusen ggr bättre!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag googlade på RC car controller for pc

Örebro
Här sen Nov 2004

Tar du isär vicken ratt som helst så är det ju bara ett gäng vridpotar och strömbrytare, sen är det bara upp till din fantasi vad du gör av dom. Ser fram i mot att få se reseversionen av en g25a

Lerum
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:

Jag googlade på RC car controller for pc

Faktum är att jag har en liknande pryttel liggande men den kör med RS232 och inte USB. Sist jag försökte få den att funka gick det trögt. Hm, måste finnas nåt på Ebay eller liknande. Den där ser onekligen bättre ut än att köra med en gamepad, även om det funkar. Testade igår att svänga med musen, inte det lättaste och precis noll känsla.

VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Allmänt banåkaforum
1109 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande